اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

فعالیت دو شرکت تعاونی سلامت در گمرک بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از فعالیت دو شرکت تعاونی سلامت در گمرک بیله‌سوار برای ارائه خدمات به اتباع آذری خبر داد.

فعالیت دو شرکت تعاونی سلامت در گمرک بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی در جلسه بررسی مشکلات تردد اتباع آذری و توسعه صنعت توریسم درمانی در اردبیل، اظهار داشت: این دو شرکت به همت بخش خصوصی فعالیت خود را در گمرک بیله‌سوار آغاز کردند و با توزیع بروشور و همچنین معرفی امکانات و تجهیزات درمانی بهداشتی استان مسافران و گردشگران خارجی را دقیق راهنمایی کرده و به زبان آذری بین آنها بروشور و دیگر ابزارهای تبلیغاتی را توزیع می‌کنند.

دبیر کارگروه سلامت بیان داشت: از این طریق اتباع آذری با مراکز درمانی، بیمارستانی و نحوه مراجعه آشنا شده و سعی می‌کنند در موعد مقرر و به تناسب ظرفیت پزشکان مراجعات خود را انجام دهند.

این مسئول یادآور شد: در عصر حاضر و در گستره توسعه صنعت گردشگری توریسم‌درمانی نیز یکی از منابع درآمدی کشورها به حساب می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امروزه مقصد بسیاری از گردشگران بحث توریسم‌درمانی و استفاده از ظرفیت‌های مداوای بیماری‌هاست که با مراجعه به کشورهای همسایه این کار صورت می‌گیرد.

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار داشت: در استان اردبیل نیز به دلیل همسایگی با کشور آذربایجان از سال 89 این قضیه جدی گرفته شد به طوری که در سال گذشته تنها در بخش‌های دولتی بهداشت و درمان اردبیل بیش از 440 نفر مراجعه‌کننده از کشور آذربایجان را شاهد بودیم.

پورفرضی گفت: ارائه خدمات در مراکز دولتی و بخش خصوصی و همچنین مراکز سرپایی برای اتباع آذری انجام می‌شود به طوری که تا پایان دی ماه امسال بیش از 945 نفر اتباع آذری در بیمارستان‌های دولتی استان اردبیل بستری شدند که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته 250 درصد رشد نشان می‌دهد.

این مسئول ابراز داشت: بیشترین مراجعات شامل 2 هزار نفر مربوط به بخش‌های سرپایی مراکز درمانی بوده و در کنار آن مراجعه به مطب پزشکان به صورت خصوصی و مراکز جراحی سرپایی نیز انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پورفرضی به رونق این صنعت و کسب درآمد بیشتر برای اهالی استان اردبیل اشاره کرد و  بیان داشت: ما می‌توانیم از این فرصت بدون آنکه تبدیل به تهدید کنیم به نحو مطلوب از این موقعیت برای درآمدزایی و همچنین ایجاد اشتغال بهره ببریم.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول