اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

طرح بسیج سلامت نوروزی در خراسان شمالی آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از اسفند ماه در استان خبر داد.

طرح بسیج سلامت نوروزی در خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، نادر نیک‌پرست در نشست هم اندیشی دستگاه‌های مرتبط با اجرای این طرح نوروزی در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه، اظهار کرد: طرح بسیج سلامت نوروزی همه ساله از ابتدای اسفند ماه لغایت 15 فروردین ماه در استان به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: این نشست هم اندیشی باعث می‌شود تا دستگاه‌های ذی‌ربط با یک مشارکت جمعی مناسب برای خدمات دهی مطلوب به مردم استان و زائران حرم مطهر رضوی آماده شوند.

نیک‌پرست عرصه سلامت را وسیع و بسیار پر اهمیت دانست که تنها یک دستگاه نمی‌تواند متولی ارائه و تأمین آن باشد و گفت: تشدید نظارت و بازرسی بر تمامی اماکن عمومی، اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، مساجد، پایانه‌های مسافربری، مراکز تفریحی و گردشگری و...در این طرح به اجرا در می‌آید.

خبر دیگری نیز حاکی است، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیشترین خرید داروهای بدون نسخه در استان مربوط به انواع مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها است.

علی وکیلی اظهار کرد: انواع مسکن نظیر استامینوفن، استامینوفن کدئین و ایبوپوروفن و آنتی بیوتیک‌ها مانند آموکسی سیلین جزو بالاترین تقاضای داروهای بدون نسخه در استان است.

وی افزود: هزینه بالای درمان، برخوردار نبودن از خدمات بیمه‌ای و آگاهی نداشتن از عوارض مصرف خودسرانه داروها و تداخلات آن‌ها از دلایل شایع خرید داروی بدون نسخه به شمار می‌رود.

وکیلی تصریح کرد: استفاده نا‌به‌جا و نادرست از آنتی بیوتیک باعث پیدایش گونه‌های میکروبی مقاوم و پاسخ ندادن به عفونت‌های ایجاد شده می‌شود.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول