اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش پژوهش در توسعه سلامت خراسان جنوبی خبر داد

ارائه 198 مقاله به دبیرخانه همایش توسعه سلامت خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش توسعه سلامت خراسان جنوبی از ارائه تعداد 198 مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه همایش پژوهش در توسعه سلامت این استان خبر داد.

ارائه 198 مقاله به دبیرخانه همایش توسعه سلامت خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار فارس از بیرجند، طوبی کاظمی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی یک همایش جامع و کشوری برگزار می‌کند که از سطح کشور مقالات زیادی ارائه می‌گردد.

وی با بیان اینکه در اسفند سال گذشته نخستین همایش برگزار شد، تصریح کرد: دومین همایش توسعه سلامت در اسفند‌ماه سال جاری با عنوان آترواسکلروز برگزار می‌شود که موضوع تحقیق آن گرفتگی رگ‌های قلب در شریان اصلی بدن را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

برگزاری همایش سلامت خراسان جنوبی با موضوع بیماری قلبی و عروقی

دبیر علمی همایش پژوهش در توسعه سلامت خراسان جنوبی اذعان داشت: در سطح کشور بیماری قلبی و عروقی شیوع زیادی پیدا کرده و سن آغاز این بیماری دهه نخست زندگی فرد است که تغییرات آن در کودکی نیز به چشم می‌خورد و در پی آن رگه‌‌های زرد رنگی در رگ‌های بدن و قلب ایجاد می‌شود که باعث تشکیل پلاک‌ها و رسوب‌هایی می‌شود که سبب گرفتگی و تنگی رگ‌ها می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر سکته‌های قلبی و مغزی شیوع بالایی داشته است، متذکر شد: طی تحقیقات زیادی تصمیم گرفته شد تا همایش توسعه سلامت استان را با موضوع بیماری قلبی و عروقی برگزار کنیم.

وی از طراحی برنامه و مقالات این همایش در خرداد‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: مقاله‌ها تا پایان آذر‌ماه سال جاری از تمامی دانشگاه‌های علمی کشور جمع‌آوری شد.

سخنرانی و ارائه مقاله شش نفر از اساتید کشوری در همایش توسعه سلامت

دبیر علمی همایش پژوهش در توسعه سلامت خراسان جنوبی افزود: به کمک کمیته علمی از 198 مقاله ارسال شده به این همایش تعداد 50 مقاله با عنوان پوستر و 30 مقاله با عنوان سخنرانی انتخاب شده است.

کاظمی متذکر شد: با توجه به روش‌های تشخیص و نوین در این پدیده بیماری‌های قلبی و عروقی از اساتید دیگر کشورها دعوت شد تا به این همایش مقالات بفرستند و تعداد شش نفر از اساتید دعوت شده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شیراز هستند که به عنوان سخنران در ارتباط با بیماری قلبی و عروقی ارائه مقاله می‌دهند.

انتهای پیام/69011/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول