اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل:

70 درصد مردم مقررات جمع‌آوری زباله را رعایت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: 70 درصد شهروندان اردبیل مقررات مربوط به زمان و همچنین مکان جمع‌آوری زباله را رعایت می‌کنند و 30 درصد نسبت به این امر بی‌تفاوت هستند.

70 درصد مردم مقررات جمع‌آوری زباله را رعایت می‌کنند

کیومرث اوچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از مباحث جدی که در شهرداری مطرح است، بحث جمع‌آوری زباله با همراهی و همکاری خود مردم است که شهرداری هر شب از ساعت 9 تا شش صبح اقدام به جمع‌آوری زباله در معابر، خیابان‌ها، کوچه‌ها و محلات مختلف می‌کند.

وی گفت: 70 درصد شهروندان در زمان مقرر آن هم اوایل شب نسبت به تخلیه زباله و قرار دادن آن در کیسه‌های سیاه مقاوم اقدام می‌کنند تا شیرابه زباله‌ها مشکل‌آفرین نشده و کارگران نیز بتوانند به موقع و مناسب زباله‌ها را جمع‌آوری کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها نسبت به تفکیک زباله ‌تر و خشک نیز اقدام می‌کنند که این خود حرکتی مثبت در احترام گذاشتن شهروند به ماموران شهرداری است تا آنها در این امر گرفتار مشکلات و برخی نارسایی‌ها نشوند.

این مسئول گفت: همکاران ما در این حوزه با جمع‌آوری روزانه زباله از سطح شهر آن هم به صورت مکانیزه سعی می‌کنند، زباله‌های جمع‌آوری شده را به محل تخلیه موقت انتقال داده تا در این مکان اقدامات بعدی صورت بگیرد.

اوچی از شهروندان خواست در بسته‌بندی زباله از نایلون‌های به رنگ سیاه و مقاوم استفاده کنند و جداً از استفاده نایلون‌های رنگی و کم دوام پرهیز کنند، چرا که حیوانات موزی این زباله‌ها را متلاشی کرده و اسباب دردسر و مشکلات برای کارگران جمع‌آوری کننده زباله را فراهم می‌‌کند.

وی ادامه داد: گاه مشاهده می‌شود که افراد اوایل صبح زباله‌های خود را به محلات و مناطق مختلف منتقل می‌کنند که این خود مشکلات متعددی را برای شهرداری به وجود می‌آورد و جمع‌آوری آنها خود زمان‌گیر خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل افزود: هرچند ما با شماره تلفن 137 به عنوان فوریت خدمات شهری 24 ساعته در خدمت شهروندان هستیم تا زباله‌های شهروندان را جمع‌آوری کنیم و سایر خدمات را انجام دهیم، اما جمع‌آوری زباله در غیر ساعات تعیین شده سبب می‌شود تا شهرداری از ارائه سایر خدمات محروم بوده و نتواند در خدمت شهروندان باشد.

این مسئول بیان داشت: برای جمع‌آوری زباله سالانه 10 میلیارد تومان هزینه می‌شود، به طوری که هر شهروند و خانوار اردبیلی 80 هزار تومان در این زمینه هزینه پرداخت می‌کنند که ضرورت دارد دست به دست هم دهیم تا این هزینه‌ها به حداقل رسیده و بخش عظیمی از آنها صرفه‌جویی و صرف کارهای ضروری در عمران و آبادانی شهر شود.

اوچی در پایان سخنان خود از شهروندان خواست در طرح‌های خدماتی شهرداری را یاری کنند چرا که شهرداری مصمم است، بهترین و شایسته‌ترین خدمات را در حوزه‌های مختلف به همشهریان ارائه کند تا آنها با کمترین نقص بتوانند خدمات را دریافت کنند.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول