اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

توانمندی نظام مهندسی در معماری اسلامی ـ ایرانی تبلور می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: توانمندی نظام مهندسی به یقین در ساخت و سازهای منطبق بر معماری ایرانی، اسلامی تبلور یافته و به حقیقت می‌پیوندد.

توانمندی نظام مهندسی در معماری اسلامی ـ ایرانی تبلور می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز مهندس در مجموعه ورزشی رضازاده اردبیل اظهار داشت: آنچه که محصول تخصص، تعهد و تبحر مهندسان ما است آسایش روزافزون و اطمینان خاطر مردم در ساخت و سازهایی است که شروع کردند و به سرانجام آن نیز امیدوار هستند.

وی عمران، آبادانی و ساخت کشورمان را محصول دستان با کفایت مهندسان متخصص و متعهد توصیف کرد و افزود: امروز در کنار ساخت و سازهای ایمن، مقاوم و شیک به حل مشکل ترافیکی به همت مهندسان و کارشناسان امر نیاز داریم چرا که این موضوع به یک معضل جدی در شهر اردبیل تبدیل شده و بهتر است راهکارهای کارشناسی در این زمینه ارایه شود.

سرداری خاطر نشان کرد: شورا و شهرداری در تلاش هستند با تهیه طرح جامع حمل و نقل و همچنین ترافیک شهری تا حد زیادی از گسترش این معضل و مشکل جلوگیری کنند ولی قطعاً در این حرکت به توانمندی مهندسان کارآمد بیش از گذشته نیاز داریم.

این مسئول به جلسات تعاملی شورا، شهرداری و نظام مهندسی در اجباری شدن استفاده از نماهای اسلامی،‌ بومی اشاره کرد و ادامه داد:‌ در این زمینه ضرورت دارد نظام مهندسی در طراحی ساختمان الگوی یک دست منطبق بر شرایط اقلیمی اردبیل را در زمینه نمای ساختمان‌ها ارایه کند تا کمتر شاهد الگوپذیری از نماهای خارجی باشیم.

وی دیگر برجستگی حرکت ارزشمند نظام مهندسی را نظارت فنی و مستمر همراه با احساس تکلیف و تخصص اعلام کرد و بیان داشت: باید از ظرفیت مهندسان در حوزه‌های مختلف اعم از عمران، معماری، تأسیسات، برق، مکانیک و نقشه‌برداری استفاده کنیم تا روز به روز مهندسی ما کارآمدتر و نظام ساخت و ساز ما شایسته‌تر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ‌اگر امروز نظام مهندسی در ساخت و ساز مسکن مهر با مقاومت بالا تخفیفی ارایه می‌دهد و در کنار شهرداری و شورای شهر می‌کوشد افراد مختلف جامعه دارای سرپناه شود این از اقدامات ماندگاری است که بیش از هر زمان دیگر می‌تواند کیفیت کار و خدمت‌رسانی شایسته را ارتقا بخشد.

سرداری اهمیت رعایت اخلاق حرفه‌ای را از اصول نظام مهندسی برشمرد و گفت:‌ مهندسان ما امروز سنگربانان اندیشه‌ای هستند که در آن کار، تلاش، تخصص و تعهد به هم آمیخته و یک بستری را فراهم کرده تا عمران و آبادانی به شکل ارزشمند توسعه پیدا کند.

وی افزود: در ادامه این مسیر قطعاً شورا و شهرداری در کنار نظام مهندسی سعی می‌کند منطبق بر فرمایش مقام معظم رهبری سبک زندگی ایرانی را در ساخت و سازها نیز مد نظر قرار دهد تا بیش از همیشه بستر و زمینه‌ای فراهم آید تا همه بتوانند از خدمات مهندسان مجرب استفاده کنند.

انتهای پیام/62003‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول