اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

ساخت آرامگاه‌های به سبک معماری اسلامی در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه گفت: آرامگاه‌هایی به سبک معماری اسلامی در ارومیه ساخته می‌شوند.

ساخت آرامگاه‌های به سبک معماری اسلامی در ارومیه

علی اکبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این آرامگاه‌ها به سبک معماری اسلامی با آجر قزاقی ساخته می‌شود که برای اجرای این طرح بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: ساخت این نوع آرامگاه‌ها در نوع خود منحصر به فرد است که اجرای آن شکل مذهبی و عرفانی به محدوده باغ رضوان بخشیده است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از اعتبار هزینه شده در این زمینه از فروش مقبره‌های جدید تامین خواهد شد، اضافه کرد: هم‌اکنون این طرح از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تأکید کرد: برای افزایش رضایت شهروندان و جلوگیری از غم‌زدگی در محیط آرامستان نسبت به ایجاد فضای سبز و ساخت آلاچیق در آرامگاه باغ رضوان ارومیه اقدام شده است.

وی از دیوارنویسی و نقاشی دیوارهای آرامستان‌ها با مضامین مذهبی و هنری خبر داد و افزود: این امر معنویت خاصی به محدوده سازمان بخشیده است و اکثر مردم و زائرین قبور در مواقع حضور در محدوده باغ رضوان تحت تأثیر این اقدامات قرار می‌گیرند.

اکبری در زمینه اجرای طرح‌های عمرانی در سایر بخش‌های آرامستان ارومیه، اذعان داشت: زیرسازی و بتن‌ریزی روی و مابین قبور، قطعه‌سازی و خاکبرداری به صورت روزانه و با صرف یک میلیارد ریال در حال اجرا بوده و از پیشرفت فیزیکی 40 درصد برخوردار است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه با بیان اینکه دیوارکشی قطعات برای حفظ محدوده سازمان نیز در دست اقدام است، گفت: برای اجرای این طرح 300 میلیون ریال اعتبار هزینه می‌شود و هم‌اکنون نیز از 50 درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.

اکبری در زمینه بزرگترین پروژه سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه، عنوان کرد: طرح خط انتقال آب از چاه عمیق سازمان واقع در روستای قره حسنلو به منبع آب باغ رضوان به طول چهار کیلومتر با صرف هزینه 5 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح مشکل چندین ساله آب و آبیاری فضای سبز و آب خام شهری سازمان نیز رفع شده است.

انتهای پیام/61012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول