اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

نظارت فنی و مستمر الگوی کار نظام مهندسی است

خبرگزاری فارس: : فرماندار خلخال گفت: نظام مهندسی باید در بحث نظارت مستمر فنی مسکن شهری و روستایی جدیت داشته باشد.

نظارت فنی و مستمر الگوی کار نظام مهندسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات نظام مهندسی شهرستان خلخال در جمع مسئولان نظام مهندسی اظهار داشت: دستگاه نظام مهندسی در بحث نظارت فنی و مستمر باید جدیت داشته باشد.

وی ادامه داد: کار نظام مهندسی فقط تأیید نقشه و یک سری امورات روزانه نیست، بلکه نظارت فنی و صحیح و دقیق بر اجرای ساختمان اولویت اول کار نظام مهندسی است.

محمدی خاطرنشان کرد: مردم به نظام مهندسی باید اعتقاد داشته باشند و نظام مهندسی نیز در این اعتماد متقابل باید وظایف اصولی را در جهت حفظ جان مردم در نظارت‌ها و ساخت‌وسازها در نظر بگیرد.

این مسئول تصریح کرد: درست است که مردم ما با شرایط سخت، هزینه‌های زندگی خود و در بعضی اوقات ساخت‌و‌سازها را فراهم می‌کنند، اما باید نظام مهندسی به عنوان اهرم راهنمایی در برابر حوادث مردم را آگاه کند.

محمدی افزود: در حال حاضر در شهر خلخال و روستاهای آن شاهد ساخت‌وساز و مقاوم‌سازی واحدهای روستایی هستیم که بنیاد مسکن با نظارت کافی باید در جهت ساخت واحدهای با کیفیت برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در روستاها اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار خلخال عنوان کرد: هم‌اکنون در شهر خلخال 350 پروانه ساخت برای واحدهای شهری از سوی نظام مهندسی صادر شده و فضایی بالغ بر 85 هزار متر مربع در حال ساخت‌وساز واحدهای مسکونی و... است.

وی با اعلام عضویت 250 نفر مهندس با گرایش عمران، معماری، تأسیسات برق و مکانیک و نقشه‌برداری خواستار فرهنگ‌سازی در ساخت‌وسازها شد و گفت: بروز حوادث به سرعت و یکباره بوده و باید در جهت پیشگیری از حوادث در ساخت‌و‌سازها رعایت اصول فنی و مهندسی اعمال شود.

محمدی هرگونه کوتاهی از سوی نظام مهندسی شهرستان خلخال را در نظارت، غیرقابل قبول عنوان کرد و افزود: جان مردم در روستاها و شهرها با اهمیت بوده و نظام مهندسی نیز باید دقیق عمل کند.

وی از مهندسان و معماران سازمان نظام مهندسی خواست تا در ساخت‌و‌سازهای شهری با درنظر گرفتن معماری اسلامی و ایرانی به جلوه شهر خلخال بیفزایند.

 انتهای پیام /62008/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول