اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خبر داد

تهیه 870 هزار متر مربع نقشه توسط نظام مهندسی خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی از تهیه حدود 870 هزار مربع نقشه ساختمان توسط نظام مهندسی این استان طی امسال خبر داد.

تهیه 870 هزار متر مربع نقشه توسط نظام مهندسی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اکبر رمضانی امروز در نشست خبری به مناسبت روز مهندس اظهار کرد: سال گذشته تهیه نقشه ساختمان توسط این سازمان به یک‌میلیون متر مربع می‌رسید.

وی گفت: علاوه بر تهیه نقشه واحدهای مسکونی شهری، تهیه نقشه بافت فرسوده، مسکن مهر، نیز از جمله مأموریت‌ها و عملکرد نظام مهندسی استان بوده است.

* 2286 نفر عضو نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

رمضانی شمار اعضای نظام مهندسی ساختمان در این استان را 2 هزار و 286 نفر اعلام کرد و گفت: این مهندسان در هفت رشته عمران، برق، معماری،‌ مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در این سازمان عضویت دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بیشترین تعداد اعضای این سازمان را مربوط به گروه مهندسی عمران اعلام کرد و  تصریح کرد: 40 درصد از اعضای نظام مهندسی استان در رشته عمران فعالیت داشته و خدمات لازم را به هم استانی‌ها ارائه می‌کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه حدود 600 نفر به تعداد مهندسان عضو این سازمان افزوده شده است، گفت: از مجموع اعضای این سازمان 439 نفر در رشته عمران، 120 نفر در رشته برق، 80 نفر رشته معماری، 130 نفر در رشته مکانیک، 15 نفر در نقشه برداری و شهرسازی دارای پروانه اشتغال هستند.

وی تصریح کرد: برای اخذ پروانه مهندسی سایر اعضا باید در آزمون‌های پایه سه شرکت کنند.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، 814 نفر در آزمون گذشته شرکت داشته که از این تعداد 199 نفر در هفت رشته پذیرفته شده‌اند.

وی همچنین از برگزاری آزمون دوره جدید نظام مهندسی ساختمان استان در روزهای 24 و 25 اسفند خبر داد. برای این آزمون 870 نفر با ارسال مدارک در این آزمون شرکت کرده‌اند که در این روز آزمون خواهند داد.

وی شمار شرکت کنندگان در آزمون سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان طی امسال را نسبت به سال گذشته 387 نفر بیشتر عنوان کرد.

* رسیدگی به تخلفات مهندسان در شورای انتظامی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعال در این سازمان را شورای انتظامی عنوان کرد که به تخلفات احتمالی مهندسان رسیدگی می‌کند. این شورا در کنار سایر کمیسیون‌ها و کارگاه‌های تخصصی در این سازمان فعالیت دارد.

به گفته رمضانی، طی امسال 41 پرونده در شورای انتظامی نظام مهندسی تشکیل که 12 مورد پرونده محکومیت تشکیل که در قالب درجه اول شامل تذکر 6 مورد و در قالب درجه دو تذکر و درج در پرونده نیز 6 مورد پرونده رسیدگی شد.

وی همچنین شمار پرونده‌های رسیدگی شده توسط شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را در سال گذشته 76 مورد برشمرد و افزود: از این تعداد 42 مورد رد شکایت، دو مورد برائت و 26 مورد منجر به محکومیت شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تصریح کرد: از این تعداد نیز نهایتاً دو مورد منجر به محکومیت درجه سه شامل دو پرونده که به واسطه شکایت‌ها منجر به تعلیق شد.

انتهای پیام/63002/غ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول