اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست با اصحاب رسانه در روز مهندس مطرح شد

عضویت 2500 نفری در نظام مهندسی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد / عضویت 40 درصدی مهندسین زن

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم‌اکنون تعداد دو هزار و 500 مهندس کشاورزی از لیسانس به بالا عضو این سازمان در استان هستند.

عضویت 2500 نفری در نظام مهندسی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد / عضویت 40 درصدی مهندسین زن

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی شجاعی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز مهندس به همه مهندسین این استان گفت: مهندس اصلی و معمار نظام جمهوری اسلامی امام راحل بود که به واسطه استقرار اندیشه ناب اسلامی آن حضرت اکنون افتخار خدمت‌گزاری برای ما فراهم شده است.

این مسئول ادامه داد: اکنون تعداد دو هزار و 500 نفر از مهندسین ما از درجه کارشناسی به بالا عضو نظام مهندسی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که از این میان 40 درصد را خانم‌ها و 60 درصد مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه با بیان این‌که از گرایش‌های مختلف عضو نظام مهندسی در کهگیلویه و بویراحمد هستند، افزود: در این میان فارغ‌التحصیلان علوم دامی با 24 درصد، و رشته زارعت با 21 درصد بیشترین اعضای ما را تشکیل می‌دهند و دانش‌آموختگان فضای سبز با رقم بسیار اندک 16 صدم درصد کمترین تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی این استان را شامل می‌شوند.

شجاعی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی 52 شرکت خدمات مشاوره‌ای و مهندسی با اشتغال 416 نفری و 70 شرکت پیمانکاری را با اشتغال 210 نفری، تعداد 37 فروشندگی سموم و آفات کشاورزی، 23 کلینیک گیاه‌پزشکی را شامل می‌شود.

وی افزود: با درایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از امور از جمله تشکیل پرونده متقاضیان، طرح توسعه کشاورزی، نظارت بر اجرای پیشرفت فیزیکی طرح‌ها نیز به این سازمان واگذار شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد چشم‌انداز این سازمان را نیروی تحصیل کرده و کاردان برای تعالی بخشی به توسعه کشاورزی این استان عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما رسیدن به اهداف کمی و کیفی در تولید محصولات کشاورزی است.

وی تبدیل نیروی متخصص به سرمایه انسانی را برای توسعه استان در بخش کشاورزی مهم دانست و گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که از دوره ستم‌شاهی برای ما باقی ماند همین تبدیل نکردن نیروهای متخصص به سرمایه انسانی بود که اکنون در نظام جمهوری اسلامی این هدف با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول