اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نجات غریق گیلان:

350 نقطه آبی گیلان خطرآفرین است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با بیان اینکه مدیران اماکن آبی مسئول بهبود وضعیت شغلی ایمنی منجیان هستند، گفت: گیلان دارای 350 نقطه آبی خطرآفرین است.

350 نقطه آبی گیلان خطرآفرین است

سید امیر نوری‌سادات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به خط مشی‌های هیئت جدید و مشکلات هیئت نجات غریق و غواصی استان، اظهار کرد: تعیین مسئول کار در استفاده از ناجیان در مناطق خطرآفرین از مشکلات جدی است و باید مشخص شود که سال آینده چه کسی با منجیان قرارداد می‌بندد.

وی پیگیری مسائل مربوط به حقوق معوقه منجیان غریق در مناطق خطرآفرین را از دیگر برنامه‌های هیئت مذکور عنوان کرد و افزود: پیشنهاد شده تا جلسه‌ای مشترک با مراجع ذی‌ربط در امر امداد و نجات گذاشته شود و خط مشی هیئت و اداره کل ورزش و جوانان درباره موارد مرتبط تدوین و تبیین شود.

این مسئول در تعریف مناطق خطرآفرین گفت: این مناطق توسط تیم کارشناسی به عنوان مبادی ورودی مسافر در دریا شناسایی شدند و بدون طرح‌های سالم‌سازی هستند.

به گفته وی، مناطق خطرآفرین با توجه به موقعیت جغرافیایی و مراجعه مسافران به عنوان مناطق با ریسک بالا برای استفاده تشخیص داده شده و باید توسط مسئولان زیرپوشش قرار گیرد.

*گیلان 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد

نوری‌سادات با اشاره به اینکه سال گذشته 700 ناجی غریق در 350 منطقه خطرآفرین به کار گمارده شدند، اضافه کرد: گیلان 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد که در آن 22 طرح دولتی و 26 طرح خصوصی احداث شده و در طرح‌های خصوصی 650 ناجی غریق مستقر بوده است.

وی یادآور شد: این طرح‌ها باید دارای پروانه بهره‌برداری بوده و ضوابط خاص مربوط به ایستگاه‌های ساحلی را رعایت کنند که تاکنون در این زمینه اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان یکی از اهداف هیئت نجات غریق استان در سال آینده را ساماندهی وضعیت قرارداد منجیان غریق در این طرح‌ها، نظارت بر حسن انجام کار و خدمات توسط این طرح‌ها ذکر کرد.

*اماکن آبی ملزم به اخذ مجوز بهره‌برداری هستند

وی اضافه کرد: مدیران اماکن آبی ملزم به طی کردن دوره ویژه مدیریت اماکن آبی و اخذ مجوز بهره‌برداری از هیئت نجات غریق استان هستند که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون نجات غریق به این مهم پرداخته می‌شود.

نوری‌سادات، کار نجات غریق را یک اقدام امدادی دانست و خاطر نشان کرد: این کار نیازمند توجه مسئولان برای تامین ابزار روز نجات غریق از جمله قایق‌های موتوری، جت اسکی، خودروهای دو دیفرانسیل، بی‌سیم و ... است.

وی افزود: امیدواریم مسئولان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و ردیف بودجه خاص برای این منظور اختصاص دهند.

*ضرورت بیمه تامین اجتماعی منجیان غریق

این مسئول با اشاره به اینکه منجیان غریق باید طبق سیاست‌های فدراسیون نجات غریق که هر ساله تدوین و ابلاغ می‌شود حقوق و مزایا دریافت کنند، تصریح کرد: با توجه به مقررات قانون کار در اماکن آبی باید نسبت به بیمه تامین اجتماعی ناجیان غریق اقدام شود که در بیشتر طرح‌های ساحلی و استخرهای شنا این قوانین رعایت نمی‌شود.

وی درباره صدور بیمه‌ ورزشی توسط هیئت پزشکی ورزشی، اضافه کرد: این بیمه که توسط برخی از مسئولان به عنوان انجام بیمه منجیان مطرح می‌شود مربوط به سوانح ورزشی در مسابقات و تمرینات است و حوادث حین کار و ایجاد سابقه کار برای ناجیان غریق محسوب نمی‌شود.

به گفته نوری‌سادات، مدیران اماکن آبی طبق ضوابط مربوط به قانون کار و تامین اجتماعی موظف به اقدام قانونی برای بهبود وضعیت شغلی و ایمنی منجیان غریق هستند.

*مدارک ناجیان غریق بررسی می‌شود

وی فعالیت‌های هیئت نجات غریق استان را شامل برگزاری کلاس مدیریت اماکن آبی، بازدید از استخرها، ساماندهی وضعیت اموال هیئت، بررسی مدارک ناجیان غریق و اقدام در زمینه اخذ پروانه‌ بهره‌برداری توسط استخرها و اماکن آبی بیان کرد.

*افزایش 60 درصدی غرق شدگان گیلان در سال 90

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گیلان با اشاره به اینکه تعداد غرق شدگان در سال گذشته با 60 درصد افزایش به 47 نفر رسیده بود، تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، دلسردی منجیان غریق به دلیل مشکلات کاری و کم‌شدن منجیان غریق کارت‌دار از جمله معضلات بود.

وی کمبود منجیان غریق، نداشتن تجربه یاوران منجی و نبود امکانات را از دیگر مشکلات ناجیان غریق گیلان و افزایش غرق شدگان ذکر کرد.

انتهای پیام/84002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول