اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی خواستار شد

ایجاد بانک اطلاعاتی فرصت‌های شغلی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: بانک اطلاعاتی فرصت‌های شغلی در آذربایجان غربی باید ایجاد کرد تا آموزش‌ها به این سمت و سو هدایت داده شود.

ایجاد بانک اطلاعاتی فرصت‌های شغلی در آذربایجان غربی

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: آموزش‌ها متناسب با گذشت زمان و نیازهای موجود تغییر پیدا می‌کند به طوری که باید وضعیت اشتغال استان مورد بررسی قرار گیرد تا منطبق بر شرایط جدید و ظرفیت‌های موجود آموزش‌های مهارتی ارائه ‌شود.

وی بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی در ارتباط با فرصت‌های شغلی تاکید کرد و افزود: شهرستان‌های مختلف استان در زمینه‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ، هنر و .. از ظرفیت‌های متفاوتی برخوردار هستند که باید این موارد شناسایی شده و نقشه راه برای فعالان حوزه اشتغال تدوین شود.

اسعدی رفع موانع اشتغال را یک وظیفه بر دوش دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: باید از طریق ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی موانع موجود را برطرف کرد تا ظرفیت‌های موجود اعم از زمین‌های مستعد کشاورزی، نیروی انسانی کارآمد و متخصص به کار گرفته شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی به وجود صنعت قالیبافی در  تکاب اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین هنر صنعت‌هایی که در تکاب وجود دارد قالیبافی است به طوری که قانون بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی مصوب سال 1389 نیز عملیاتی شده است پس باید تلاش شود این فرصت شغلی از بین نرود.

وی با اظهار به اینکه مردم در فصول ویژه سال برای دیدن دشت بابونه اردبیل، گلاب‌گیری قمصر کاشان و ... به این استان‌ها سفر می‌کنند، اظهار داشت: در استان ما مراسم‌های خاص و مناظر دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که باید برای معرفی آنها به مردم مناطق مختلف کشور اهتمام شود زیرا ورود گردشگر زمینه را برای اشتغال و رشد اقتصادی استان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول