اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی خوزستان خبر داد

ثبت 14 هزار فرصت شغلی صنایع دستی در سامانه مشاغل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان از ثبت 14هزار و 300 فرصت شغلی صنایع دستی در سامانه مشاغل استان خبر داد.

ثبت 14 هزار فرصت شغلی صنایع دستی در سامانه مشاغل

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پرویز پورفرخی عصر امروز در آیین گشایش نمایشگاه صنایع دستی خوزستان با بیان اینکه در سالیان اخیر هر 50 روز یک مناسبت صنایع دستی داشته‌ایم، اظهار داشت: صنایع دستی از سال 54 تا به امروز فرازونشیب‌های زیادی را به خود دیده و باید گفت در سال‌های اخیر قله‌های مهمی را فتح کرده است.

وی با بیان اینکه با این اوصاف صنایع دستی استان هنوز در ابتدای راه قرار دارد، ادامه داد: برای بیمه صنعتگران و مهر اصالت آنها با وجود نداشتن قدمت زیاد گام‌هایی برداشته شده که امیدواریم هر روز بر استواری آنها افزوده شود.

*هر خانواده ایرانی یک هنر سنتی را زنده نگه داشته است

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم به نقطه‌ای رسیده که  از این به بعد می‌توانیم شعار دهیم که در هر خانواده ایرانی یک هنر سنتی و صنایع دستی را زنده نگه داشته و این شعار، شعار دور از دسترسی نیست، چراکه صنعتگرانی که در اینجا حضور دارند، سند زنده و گویای این حرف هستند.

وی تصریح کرد: در این فرازونشیب نوسانات اقتصادی بهترین الگوهایی هستند که می‌توانند ما را از اقتصاد وابسته به نفت نجات دهند و کمکی برای خانواده‌ها با ایجاد کارگاه‌های خانگی، هنرهای سنتی و صنایع دستی باشند.

پورفرخی اضافه کرد: تلاش‌های بسیاری برای تجمیع و هم‌جهت کردن بخش‌های مختلف اداری در سطح استان و همچنین در سطح سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته تا بتوانیم به مرز ایجاد 30 هزار فرصت شغلی برسیم.

*صادرات صنایع دستی/ 300 خانوار زیرپوشش کارگاه‌های خانگی

وی با اشاره به صادرات صنایع دستی عنوان کرد: در زمینه صادرات با توانی که خوزستان دارد و خصوصاً مزیت‌های موجود در مرزهای استان و همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس، توانستیم در 10 ماهه سال جاری به مرز 10 میلیون دلار صادرات برسیم و این آمار در مقایسه با سال 90 بیش از 1.7 میلیون دلار افزایش داشته که نشان از تلاش چشمگیر ما دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 300 خانوار را به طور یکپارچه در قالب کارگاه‌های خانگی تحت پوشش قرار داده‌ایم، گفت: مزیت‌های فراوانی در صنایع دستی وجود دارد که به لحاظ سرمایه‌گذاری اولیه بازهم نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی در پایان اذعان داشت: با ساماندهی الگوهای کوچک‌سازی اقتصادی به راحتی می‌توان پشتوانه‌های بزرگی برای خانوده‌های ایرانی و صنعتگران ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 72001/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول