اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

هنر دستی چرم برای 80 نفر در زاهدان اشتغال ایجاد کرده است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: با راه‌اندازی و احیا هنر صنایع دستی چرم، برای 80 نفر در شهرستان زاهدان شغل ایجاد شده است.

هنر دستی چرم برای 80 نفر در زاهدان اشتغال ایجاد کرده است

مهدی اوکاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه هنر دستی چرم اظهار داشت: رشته چرم با حداقل هزینه 500 هزار تومان، یک فرصت شغلی پایدار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تنوع و به روز بودن محصولات چرم، سبب شده است که تولیدات آن در زمینه فروش با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در نمایشگاه‌های صنایع دستی نیز استقبال از محصولات چرم بسیار خوب بوده که این سبب ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان و فروشندگان می‌شود.

اوکاتی ادامه داد: این رشته برای اقشار کم‌درآمد منبع درآمد خوبی به حساب می‌آید.

وی گفت: بیشتر هنرجویان این رشته را مددجویان زندان‌، کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در زمینه رشته چرم، تعداد سه کارگاه تولیدی و آموزشی در زاهدان فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: محصولات کیف در انواع مختلف، تابلو چرم، فرش چرم، زیرلوستری و درب‌های چرم از جمله تولیدات این رشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 نفر امسال آموزش‌های لازم را در رشته صنایع دستی چرم فرا گرفته‌اند بیان داشت: پس از مرحله آموزش کسانی که به فعالیت خود ادامه دهند، از تسهیلات مشاغل خانگی برخوردار می‌شوند.

اوکاتی افزود: ارتقا مهارت مددجویان و قشر ضعیف جامعه در رشته‌های صنایع دستی و احیا رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی بومی استان و ایجاد اشتغال از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه تسهیلات در این رشته‌ها است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: طرح بیمه صنایع دستی نیز انگیزه لازم را برای هنرجویان در تمامی رشته‌های صنایع دستی به ویژه چرم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/75004/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول