اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی:

امنیت شغلی کارگران در گرو توسعه و پایداری کار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: امنیت شغلی کارگران در گرو توسعه و پایداری کار بوده و صمیمیت و همیاری در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است.

امنیت شغلی کارگران در گرو توسعه و پایداری کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی در تالار نور مشهد اظهار کرد: تمامی موفقیت‌های امروز این اداره کل به سبب همت و تلاش تمامی کارکنان آن است و این صمیمیت و همیاری همکاران است که امروز خراسان‌رضوی در تمامی فعالیت‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی رتبه نخست کشور را دارا است.

وی با اشاره به اینکه امنیت شغلی کارگران در گرو توسعه و پایداری کار است، ادامه داد: زمانی که از نیروی کار حمایت و پشتیبانی می‌کنیم مستلزم این است که از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های آن استفاده کنیم که در این راستا تشکل‌های کارگری می‌تواند این ظرفیت را به وجود آورد و هم‌افزایی لازمه را ایجاد کند.

مدیرکل سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی عنوان کرد: خراسان‌رضوی در بخش تعاون از ظرفیت بالایی برخوردار است که تقویت و توسعه این بخش می‌تواند سبب هم‌افزایی در فعالیت‌های کارگران، کارفرمایان و کارآفرینان شود.

لبافی خاطر نشان کرد: حدود یک‌هزار و 300 شورای سازش در خراسان‌رضوی به منظور رسیدگی به پرونده‌هایی ناراضی تشکیل شده است که پس از مدت کوتاهی با کاهش 76 درصدی این پرونده‌ها در خراسان‌رضوی مواجه شدیم.

وی در این ارتباط گفت: در حال حاضر سه هیئت تشخیص در ساختمان اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به وجود آمده که به معضلات و مشکلات رسیدگی می‌کند و بهبود مستمری به مراحل کسب ‌و کار در این حوزه بخشیده است.

مدیرکل سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی بیان کرد: یکی از موضوعات با اهمیت برگشت منابع صندوق بیمه بیکاری به تولید بوده که در قالب همیاری‌ تشکل‌های کارگری توانستیم بخش اعظمی از آن را محقق کنیم.

لبافی ادامه داد: در سال 88 منابع صندوق بیمه بیکاری منفی 11 بوده است که در حال حاضر با تلاش‌هایی که انجام شد این میزان به مثبت 8 ارتقا پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: با همکاری و همیاری کارکنان و دستگاه‌های زیرمجموعه توانستیم در مدت کوتاهی بیش از یک‌هزار و 500 تعاونی را در خراسان‌رضوی به وجود آوریم که تاثیر بسزایی در توسعه رقم اشتغال‌زایی دارد.

مدیرکل سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد:‌ نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی 7.9 درصد است در صورتی که در کشور این میزان 11 درصد است.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول