اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه امور توسعه منابع انسانی رئیس جمهور مطرح کرد

کمبود مواد آموزشی کاربردی برای کارکنان زندان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس گروه امور توسعه منابع انسانی معاونت سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: یکی از مشکلاتی که بر اجرای دوره‌های آموزشی اثر منفی می‌گذارد کمبود مواد یادگیری آموزشی کاربردی و متناسب با نیازهای شغلی کارکنان است.

کمبود مواد آموزشی کاربردی برای کارکنان زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان فارس، محمد جوربنیان در حاشیه برگزاری آزمون غیرحضوری ضمن خدمت کارکنان زندان‌های فارس که در مرکز آموزش منطقه چهار برگزار شد، اظهار داشت: هدف کلی نظارت بر اجرای دوره‌های آموزشی به شیوه غیرحضوری و آشنایی با نقاط قوت و ضعف این رویکرد بر اجرای آموزش‌های ضمن خدمت از طریق ماهنامه اصلاح و تربیت است.

وی افزود: سازمان زندان‌ها، از محدود دستگاه‌های اجرایی است که طی چند سال اخیر دوره‌های آموزشی که جنبه عمومی و نظری دارد را با طراحی مواد آموزشی از طریق ماهنامه برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

جوربنیان اضافه کرد: شیوه اجرای دوره‌های آموزشی به صورت غیرحضوری دارای معایب و مزایایی است که باید سعی کنیم اصول حاکم بر اجرای آموزش‌های ضمن خدمت به شیوه‌های الکترونیکی و غیرحضوری را رعایت کنیم و مهم‌ترین مسئله تهیه و تدوین مواد و محتوای آموزش استاندارد است.

رئیس گروه امور توسعه منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ادامه داد: بخش مهم فرایند اجرای آموزش به شیوه غیرحضوری به معرفی منابع یادگیری آموزشی مربوط می‌شود و یکی از مهم‌ترین تنگناها و مشکلات که بر اجرای دوره‌های آموزشی اثر منفی می‌گذارد کمبود مواد یادگیری آموزشی کاربردی و متناسب با نیازهای شغلی کارکنان است.

وی ابراز داشت: اگر محتوای مقاله‌های آموزشی متناسب با سرفصل‌ها و هدف‌ها انتخاب و تدوین نشوند آموزش‌ها، کارکنان را به آنچه که اهداف آموزش‌های ضمن خدمت است، هدایت نمی‌کند.

جوربنیان همچنین به توجه بر ارزشیابی برنامه‌های آموزشی تأکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود ارزشیابی برنامه‌های آموزشی مورد توجه جدی قرار گیرد و در سازمان زندان‌ها به عنوان یک سازمان خاص با وظایف و مأموریت‌های ویژه، لازم است که کارکنان این سازمان، به طور دائم مهارت‌ها، نگرش‌ها و دانش خود را به روز کنند.

نماینده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در کمیته راهبری آموزش و توانمندسازی سازمان زندان‌ها گفت: آموزش یک عامل کلیدی در توسعه کارکنان و سازمان است که باید به درستی برنامه‌ریزی، نیازسنجی، طراحی، اجرا و ارزشیابی شود.

این مسئول ادامه داد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌های ضمن خدمت برعهده کمیته راهبری آموزش و توانمندسازی کارکنان سازمان مستقر در ستاد بوده و در زمینه آموزش‌های کارکنان این کمیته گام‌های مؤثری برداشته است.

جوربنیان اضافه کرد: سازمان زندان‌ها را از جمله سازمان‌های موفق در امر آموزش و توسعه کارکنان می‌دانم و آزمونی که در مرکز آموزش منطقه 4 زندان‌های کشور در شیراز برگزار شد در سطح مطلوب ارزیابی می‌شود.

رئیس گروه امور توسعه منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه ضمن تقدیر از ژیلا رستگارنیا رئیس مرکز آموزش منطقه 4 و همکاران وی، این مرکز آموزشی را مرکزی فعال و به طور کامل آموزشی ارزیابی کرد.

شاهرخ محبی کارشناس دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها و عضو کمیته راهبری نیز در این باره گفت: طرح آموزشی غیرحضوری در سراسر کشور همزمان به مدت سه سال است که اجرا می‌شود و درصدد ارتقای کیفیت و بهره‌وری و اثربخشی این دوره‌های آموزشی هستیم.

وی افزود: هدف کلی ما از برگزاری دوره‌های آموزشی غیرحضوری، ارتقای سطح علمی و توانمندسازی کارکنان سازمان زندان‌ها و اجرای آموزش‌های تخصصی شغل‌محور است که این آموزش‌ها می‌تواند شناخت جامعی از پیرامون محیط کاری و افزایش سطح توانمندی کارکنان در اجرای بهینه وظایف سازمانی باشد.

محبی ادامه داد: هرچند در این مسیر با اشکالات اجرایی از نظر رعایت استانداردهای آموزشی از راه دور مواجه هستیم، اما با روش‌هایی که در نظر گرفته شده و یکی از آنها تهیه مقالات آموزشی توسط اساتید مجرب و اعضای هیئت علمی و چاپ آن در ماهنامه اصلاح و تربیت و همچنین درج مقالات در سایت سازمان زندان‌ها است.

کارشناس دفتر آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها و عضو کمیته راهبری تصریح کرد: هدف ما از قراردادن مقالات در سایت سازمان، مراجعه کارکنان به این سایت به منظور دریافت آخرین اخبار و اطلاعات و همچنین دریافت آخرین دستاوردهای علمی از طریق این مقالات و همچنین نشریه اصلاح و تربیت بوده که بر اساس بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده، رضایت نسبی در طول دوره از کارکنان در زمینه اجرای دوره‌ها حاصل شده است.

وی متذکر شد: این آموزش‌های تخصصی شغلی در ارزشیابی پایان سال و در اخذ گواهینامه نوع دوم که منجر به ارتقای یک مقطع تحصیلی می‌شود نیز تأثیر مستقیم دارد.

نتایج آزمون طبق بخشنامه‌ای که به تمام استان‌ها و مراکز آموزشی زیر پوشش سازمان ارسال شده، تا قبل از پایان سال جاری اعلام می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول