اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

حضور 4 هزار خادم افتخاری در بقاع متبرکه استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از حضور 4 هزار خادم افتخاری در بقاع متبرکه این استان خبر داد.

حضور 4 هزار خادم افتخاری در بقاع متبرکه استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر قریب به 100 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات مختلفی در راستای بازسازی و افزایش فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان زنجان انجام شده است، اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در بقاع استان صورت می‌گیرد، تعمیر و بازسازی آن‌ها است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 بقعه متبرکه استان دارای خادم است، افزود: در حال حاضر 35 خادم در بقاع استان مشغول به فعالیت هستند.

 باقری با اشاره به انجام بیمه خدام فعال در بقاع استان افزود: تاکنون کار بیمه 35 نفر از خدام بقاع استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیمه خدام در راستای فعالیت هرچه بهتر آن‌ها و ارائه خدمات بهتر به آن‌ها انجام شده است.

*100 بقعه متبرکه استان زنجان دارای هیئت امنا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 بقعه متبرکه استان دارای هیئت امنا است، اضافه کرد: تشکیل هیئت امنا بقاع متبرکه از جمله اقداماتی است که اداره کل اوقاف استان زنجان در راستای بهره‌وری بیشتر موقوفات انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد هیئت امنای فعال در بقاع متبرکه استان 500 نفر است.

 باقری در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف استان زنجان در زمینه رسیدگی به امور هیئت امنای بقاع اضافه کرد: برگزاری همایش تجلیل از اعضاء هیئت امنا و خدام در قالب پنج همایش و برگزاری دوره آموزشی برای اعضاء هیئت امنا در قالب پنج دوره از جمله اقداماتی است که اداره کل اوقاف استان زنجان انجام داده است.

وی همچنین با اشاره به سایر اقدامات انجام شده استان زنجان در بخش هیئت امنا افزود: در ایام دهه فجر نیز که مسجد کوی ثمین با حضور استاندار انجام شد، از افرادی که در ساخت این مسجد اداره کل اوقاف را همراهی کرده بودند با اهدای لوحی تقدیر شد.

*اضافه شدن 20 موقوفه به موقوفات استان زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه یادآور شد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده توسط اداره کل اوقاف استان زنجان، فرهنگ وقف به نحو مطلوبی در بین مردم استان جا افتاده شده و زنجانی‌ها همکاری مطلوبی در این راستا دارند.

وی با اشاره به اینکه از آغاز سال‌جاری تا پایان آذر ماه 21 موقوفه منفعتی به تعداد موقوفات استان اضافه شده است، اضافه کرد: در صورتی که مساجد نیز در آمار موقوفات استان محسوب شود، تعداد آن‌ها بیشتر از موارد مذکور می‌شود.

باقری همچنین به تعداد موقوفات استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته 52 موقوفه به تعداد موقوفات استان اضافه شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 هزار نیت در بحث موقوفات وجود دارد، گفت: تلاش بر این است که موقوفات در محل نیات واقفین خیراندیش هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای برنامه‌های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه استان نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح آرامش بهاری به مناسبت فرا رسیدن سال نو و ارائه خدمت به گردشگران مذهبی، اجرای طرح سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و برگزاری مراسم سوگواری برای آن حضرت در جوار بقاع متبرکه استان از جمله برنامه‌های اجرایی اوقاف در طول سال است.

وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه نشاط معنوی اضافه کرد: این برنامه به مناسبت ایام تابستان و اوقاف فراغت دانش‌آموزان در جوار بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به اجرای برنامه بصریت عاشورایی نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز به مناسبت ماه محرم و صفر در جوار بقاع اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول