اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

شرکت 50 هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقه درس‌هایی از قرآن

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان زنجان از شرکت 50 هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقه درس‌هایی از قرآن خبر داد.

شرکت 50 هزار دانش‌آموز زنجانی در مسابقه درس‌هایی از قرآن

احمد مجتهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: هفته امور تربیتی فرصت مغتنمی است تا برنامه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش ارائه شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با رویکردی قرآنی در جامعه گام بر می‌دارد، افزود: اجرای سند تحول بنیادین گامی بزرگ به منظور تحول در تربیت دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

*تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان زنجان از تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور خبر داد و افزود: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های اجرایی پیشتاز در این زمینه است.

وی با اشاره به فعالیت 5 هزار مربی قرآنی در کشور خاطرنشان کرد: 64 مربی و حافظ قرآن نیز در استان زنجان جذب شده است.

مجتهدی با بیان اینکه کلاس‌های دانش‌آموزان با درس‌هایی از قرآن آغاز می‌شود، افزود: در آغاز همه کلاس‌ها قرآن قرائت می‌شود.

وی از فعالیت 142 مدرسه قرآنی در کشور خبر داد و یادآور شد: 28 مدرسه اختصاصی قرآن نیز در استان فعال است.

*633 کلاس تخصصی قرآن در زنجان فعال است

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه 633 کلاس تخصصی قرآن در استان فعال است، افزود: دانش‌آموزان قبل از یادگیری الفبا با قرآن آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اهدای جایزه به 12 هزار دانش‌آموز در مسابقات مختلف قرآنی تصریح کرد: 146 هزار دانش‌آموز نیز در مسابقات مختلف قرآنی و نهج‌البلاغه شرکت کرده‌اند.

مجتهدی از اجرای طرح تفسیر قرآن کریم در مدارس استان خبر داد و گفت: ترتیل‌خوانی قرآن نیز با حضور یک‌هزار و 500 دانش‌آموز اجرا شد.

وی با اشاره به شرکت 50 هزار دانش‌آموز در مسابقه درس‌هایی از قرآن خاطرنشان کرد: 313 نفر از مربیان نیز همکار برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش هستند.

*نواخته شدن زنگ نماز در مدارس زنجان

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه به برکت قرآن گام‌های مطلوبی در حوزه فرهنگ‌سازی قرآنی در استان انجام شده است، افزود: زنگ نماز در همه مدارس استان نواخته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در 755 مدرسه در استان زنجان خاطرنشان کرد: 290 نفر از علما با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه در این طرح مشارکت دارند.

*حضور 2 هزار مبلغ در مدارس زنجان

مجتهدی از حضور 2 هزار مبلغ با همکاری سازمان‌های فرهنگی در مدارس استان زنجان خبر داد و یادآور شد: 39 هئیت مذهبی دانش‌آموزی نیز در استان فعال است.

وی از برگزاری همایش‌های مختلف از سوی اداره کل آموزش و پرورش خبر داد و افزود: همایش‌های ویژه نماز نیز در آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73003/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول