اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی خبر داد

پرداخت 25 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: 25 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی تجهیزات واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی پرداخت می‌شود.

پرداخت 25 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی

سیداحمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به رکود واحدهای صنعتی در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت ارز در دو سال اخیر سبب بروز مشکل در حوزه سرمایه در گردش بسیاری از واحدهای صنعتی به ویژه واحدهایی که مواد اولیه آن‌ها وارداتی بود، شده است.

وی با بیان اینکه یکی از عارضه‌های اصلی در بخش صنعت در حوزه نقدینگی است، گفت: از 865 واحد صنعتی آذربایجان‌غربی 220 واحد راکد هستند.

موسوی با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی با وجود نداشتن مسئولیت در ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی، موفق به عقد چندین تفاهم‌نامه با مؤسسات مالی برای جبران مشکلات واحدهای صنعتی در سه حوزه متفاوت شده است، تصریح کرد: نوسازی تجهیزات، کمک‌های فنی و اعتباری و سرمایه در گردش از جمله این حوزه‌هاست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی به مستهلک شدن ساختار صنعتی برخی از واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اذعان داشت: با افزایش قیمت حامل‌های انرژی، تولید در واحدهای صنعتی با ساختار مستهلک منجر به صرف هزینه بسیار زیادی می‌شود که با نوسازی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی می‌توان بر این مشکل فائق آمد.

وی ادامه داد: برای این منظور 25 میلیارد ریال وام بانکی از طریق دو بانک توسعه تعاون و مؤسسه مهر در نظر گرفته شده است و تاکنون 18 واحد صنعتی برای اخذ تسهیلات به این بانک‌ها معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/61010/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول