اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان معرفی شد

خبرگزاری فارس: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان برگزار شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان عصر امروز در سالن همایش‎های بانک ملی استان برگزار شد.

در این مراسم منصور قلیچ‎لی بعد از 30 سال خدمت در عرصه صنعت کشور بازنشسته و تودیع شد و رضا نوروزی رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شاهرود به عنوان مدیرکل جدید اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان معرفی شد.

مدیرکل جدید اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‎های منصور قلیچ‎لی مدیرکل سابق اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: بی‎شک آنچه که تاکنون در زمینه استانداردسازی کالا و خدمات در سطح استان صورت گرفته است، بسیار قابل توجه بود.

به طور جد در راستای اجرای برنامه‎های اداره کل استاندارد گام بر می‎داریم

رضا صابری اظهار داشت: برای ادامه راه درست اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان و پیشبرد اهداف این اداره کل برنامه‎هایی را تبیین کرده‎ایم و به طور جدی و با عزم راسخ در پی تحقق آنها خواهیم بود.

وی بیان کرد: ادامه فعالیت‎های موثر آغاز شده در طی این چند به ویژه ترویج فرهنگ استاندارد در سطح مدارس و جامعه‎های هدف در سطح استان یکی از برنامه‎های پایه و بنیادی است که ادامه خواهیم داد.

ساختمان اداری آزمایشگاهی نیاز اساسی اداره کل برای خدمت‎رسانی است

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان در تشریح برنامه‎های خود اذعان داشت: پیگیری تکمیل ساختمان اداری و آزمایشگاه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان که فاز ساخت آنها شامل فونداسیون، ستون و سقف تاکنون اجرا شده و برای افزایش خدمات ضروری است.

نوروزی اضافه کرد: تامین تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاهی این اداره کل که در صورت تکمیل ساخت پروژه ساختمان اداری در صورت تجهیز کامل آزمایشگاه‎های مورد نیاز، همگام با پیشرفت صنعت استان امکان پاسخگویی سریع‎تر به گمرکات استان و واحدهای تولیدی میسر می‎شود.

اداره استاندارد گنبدکاووس با یک کارمند آغاز به کار کرده است

نوروزی افزود: فعال‎سازی بیشتر اداره استاندارد و تحقیقات شهرستان گنبدکاووس که در حال حاضر به عنوان تنها اداره شهرستانی در شرق استان و تنها با یک کارمند شروع به کار کرده است و همچنین ایجاد نمایندگی استاندارد در دیگر شهرستان‎های استان از دیگر برنامه‎های پیش رو است.

وی تاکید کرد: ایجاد نمایندگی استاندارد در دیگر شهرستان‎های استان از این جهت اهمیت خاصی دارد که نمی‎توان انتظار داشت بدون داشتن ادارات فعال شهرستانی خدمات مناسب و نظارت کافی را در سطح استان ارائه کرد.

تدوین استاندارد ملی در استان موجب رضایت‎مندی عمومی می‎شود

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان تصریح کرد: توجه ویژه به تدوین استانداردهای ملی در سطح استان که طبیعتاً انجام آن منوط به حمایت بیشتر از همکاران و جلب مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه‎های استان و مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی است.

طرح طاها طرح نظارت بر کیفیت کالا است

وی بیان کرد: نظارت بیشتر بر کیفیت کالاهای عرضه شده در سطح بازار در قالب طرح طاها که بر اساس آن اداره کل استاندارد استان اقدام به خرید نمونه‎ها از سطح بازار و سپس آزمون آنها در آزمایشگاه کرده تا بدین طریق از کیفیت، سلامت و ایمنی محصولات مورد استفاده مردم اطمینان حاصل کند.

نوروزی اظهار امیدواری کرد این نظارت حتی‌الامکان در مراکز عرضه همه شهرهای استان صورت خواهد پذیرفت.

پیگیری استاندارد آسانسور امر اساسی است

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان گفت: پیگیری الزام استاندارد در زمینه تایید ایمنی و کیفیت آسانسورهای برقی جدید نصب شده در تمام شهرهای استان، در حال حاضر در برخی شهرها مانند مرکز استان اجرا شده و در برخی شهرها دارای مشکلاتی است.

وی افزود: در این زمینه مساعدت کامل همه شهرداران استان برای اجرای بهتر قانون و عدم صدور پایان کار ساختمان تا تایید آسانسور نصب شده توسط این اداره کل ضروری است.

نوروزی گفت: تسهیل اجرای فرآیندها در اداره کل از طریق به کارگیری امکانات نرم‎افزاری مورد نیاز به ویژه در امور مرتبط با اجرای استاندارد و همفکری و تعامل بیشتر با واحدهای تولیدی استان برای افزایش سطح کیفیت کالاهای تولیدی یکی از مسائل مهم و اساسی است.

انتهای پیام/2307/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول