اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا خبر داد

بومی‌سازی 6 کاتالیست صنعتی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون مهندسی و نظارت قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا از شناسایی و تولید شش کاتالیست صنعتی کلیدی در کشورمان خبر داد.

بومی‌سازی 6 کاتالیست صنعتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید رضویان بعد از ظهر امروز در نخستین همایش ملی کاتالیست صنعتی اظهار داشت: این همایش نشان از بلوغ علمی صنعتگران و پژوهشگران دارد چراکه به خوبی توانسته‌اند در یک حوزه تخصصی، کنفرانسی در سطح شایسته برگزار کنند.

وی بیان داشت: با وجود فشارهای بسیار تحریم‌ها، صنعتگران از آن به عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند و اگر از ابتدا صنایع دفاعی ما با تحریم روبه‌رو بود اکنون شاهد خودکفایی کامل این مجموعه و امنیت کالایی در کشور بودیم.

معاون مهندسی و نظارت قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا بیان داشت: تاکنون از 140 کاتالیست مورد نیاز صنایع کشور، شش نوع کلیدی این محصول شناسایی و به مجموعه‌های صنعتی این قرارگاه برای آزمایش و استفاده ارسال شده ‌است.

رضویان ادامه داد: این کاتالیست‌های تولیدی به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا بتوان ادامه راه را برای رسیدن به انواع بیشتر کاتالیست‌ها با عمر افزون‌تر طی کرد.

وی اضافه کرد: کار تحقیق و تولید شش کاتالیست انجام شده است و اکنون به آزمایش‌های بیشتر برای تولید انبوه و بومی‌سازی این محصول پرداخته‌ایم.

معاون مهندسی و نظارت قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا خاطرنشان کرد: کاتالیست در تمام صنایع کاربرد دارد و عمده مصرف در پتروشیمی، بخش دفاعی و به ویژه در صنایع فولاد‌سازی است که ما سعی در ایجاد پیوند بین صنعت و دانشگاه داریم تا به کمک استادان و پژوهشگران، افزایش تعداد و عمر کاتالیست‌های ساخت داخل تحقق یابد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول