اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره کل استاندارد استان سمنان انجام شد

ساماندهی واحدهای تولید گازهای طبی و صنعتی در سمنان

خبرگزاری فارس: هماهنگی و ساماندهی عملکرد واحدهای تولیدکننده و شارژکننده گازهای طبی و صنعتی در استان سمنان به همت اداره کل استاندارد استان انجام شد.

ساماندهی واحدهای تولید گازهای طبی و صنعتی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و ساماندهی عملکرد واحدهای تولیدکننده و شارژ کننده گازهای طبی و صنعتی در استان سمنان اظهار داشت: آزمون دوره‏ای سیلندرهای فولادی یک الزام مهم استانداردی برای واحدهای تولیدکننده و شارژ کننده گازهای طبی و صنعتی در استان سمنان است.

مجید حیدریان افزود: سازمان ملی استاندارد موظف است در راستای صیانت از حقوق مصرف‏کننده و حفظ ایمنی آنها، اقدامات لازم را در این مقوله انجام دهد.

وی به حوادث و خطرات ناشی از استفاده سیلندرهای گاز بدون آزمون دوره‏ای و الزام سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و به بیان اجباری بودن آزمون دوره‏ای سیلندر و انجام آن در آزمایشگاه همکار یا در حضور کارشناس استاندارد در واحد تولیدی پرداخت.

معاون فنی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان تاکید کرد: این مقوله نسبت به حساسیت آن از اهم وظایف استاندارد محسوب می‏شود و کارشناسان این اداره کل در انجام دقیق و کامل آن مجدانه تلاش می‏کنند.

در ادامه جلسه، تصمیماتی درباره الزام تمام واحدهای تولیدکننده و شارژ کننده گازهای طبی و صنعتی به تجهیز و برقراری آزمایشگاه آزمون دوره‏ای سیلندر مطابق استاندارد ملی ایران و لزوم اخذ پروانه استاندارد اجباری توسط واحدهای تولیدکننده گاز اکسیژن طبی حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1392 اتخاذ شد.

همچنین موظف بودن هر واحد برای هماهنگی با این اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان برای تعیین زمانی به منظور انجام آزمون دوره‏ای سیلندر در حضور کارشناس اداره کل اعلام شد.

در همین راستا، مقرر شد تا مشاهده هرگونه تخلف موجب برخورد قانونی با واحد متخلف شده و بازرسی کارشناسان اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان از واحدهای مذکور از این پس در بازه‏های زمانی کوتاه و به صورت مداوم انجام گیرد.

بر این اساس، هیچ واحد تولیدکننده یا شارژ کننده گازهای طبی و صنعتی مجوز شارژ سیلندر بدون انجام آزمون دوره‏ای بر سیلندرهایی که فاقد برچسب یا حک آزمون دوره‏ای بوده یا زمان آن به پایان رسیده است، را نخواهند داشت.

چنانچه در آزمون دوره‏ای، سیلندری از چرخه مصرف خارج شود، لازم است تا برای معدوم کردن آن مطابق استاندارد ملی به فوریت اقدام شود.

انتهای پیام/2249/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول