اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد:

جایگاه صنعت چاپ در کشور تبیین نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایگاه صنعت چاپ هنوز در کشورمان به شکل درست تبیین نشده که لازم است در این ارتباط گام برداشته شود.

جایگاه صنعت چاپ در کشور تبیین نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمد علم‌شاهی ظهر امروز در همایش منتخبان صنعت چاپ و تبلیغات که در سالن جلسات تالار شمس ارومیه برپا شد، اظهار داشت: مسئولان و دست‌اندرکاران به اهمیت این صنعت واقف نیستند پس لازم است اهمیت این صنعت در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور تشریح شود تا حمایت‌های کافی از فعالان این عرصه به عمل آید.

وی توسعه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و... را در گروی توسعه صنعت چاپ دانست و خاطر نشان کرد: قبل از این که چاپ کردن ابداع شود علوم مختلف به صورت شفاهی نقل شده و به اقشار مختلف جامعه منتقل می‌شد ولی با اختراع دستگاه‌های چاپ علوم و یافته‌های بشری کتابت شده و حالت ماندگاری در آنها ایجاد شد بنابراین لازم است بیشتر از گذشته در ارتباط با این موضوع مطالعه کرده و تلاش شود جایگاه شایسته‌ای برای فعالان این عرصه ایجاد شود.

علم‌شاهی به تدوین سند چشم‌انداز 20 سال در کشور اشاره کرد و افزود: برای اینکه این سند چشم‌انداز در حوزه‌های مختلف تحقق پیدا کند و ایران اسلامی در افق 1404 در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی اقتصادی و... در منطقه مطرح شود همه ارگان‌ها و نهادها فعالیت کرده و به صورت نظام‌مند رو به جلو قدم برمی‌دارند از این رو لازم است صاحبان چاپخانه‌ها نیز در این راستا اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تحریم‌های اقتصادی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: دشمنان نظام اسلامی به حربه‌های مختلف دست می‌زنند تا صنعتگران را با مشکل روبه‌رو کنند، ولی خدمتگزاران این عرصه مانند سایر گروه‌های اقتصادی و صنعتی تهدید تحریم را به فرصت‌هایی مفید تبدیل کرده‌اند.

وی بالا رفتن نرخ ارز را یک عامل مؤثر در توسعه صنعت چاپ کشور دانست و اذعان داشت: امکانات و نیروی انسانی توانمند در کشور وجود دارد ولی با این همه عده‌ای به کشورهای دیگر سفارش چاپ می‌دادند، ولی با نوسان نرخ ارز بسیاری از سفارش‌ها در داخل کشورمان انجام گرفت و از کار و سرمایه‌ ایرانی حمایت شد.

انتهای پیام/61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول