اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

افزایش کرایه تاکسی در کرمان توسط رانندگان

خبرگزاری فارس: این روزها شاهد صحبت‌های زیادی از سوی مردم در مورد افزایش کرایه تاکسی توسط رانندگان در کرمان هستیم، صحبت‌هایی که هر چند مسئولان تاییدشان نمی‌کنند، اما واقعیت دارد.

افزایش کرایه تاکسی در کرمان توسط رانندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان در حالی زمزمه‌های گران شدن نرخ کرایه تاکسی در شهر کرمان به گوش می‌رسد که هنوز این مسئله به تصویب شورای شهر یا فرمانداری نرسیده، اما برخی از رانندگان درون‌شهری کرمان خودسرانه اقدام به افزایش کرایه‌ کرده‌اند.

موج گرانی‌ها به کرایه تاکسی هم رسید

پیامد افزایش کرایه تاکسی هم چیزی نیست به غیر از نارضایتی مسافران و دامن‌زدن به گرانی‌ها و در این میان رانندگان تاکسی افزایش کرایه‌ها را به گرانی‌های لجام‌گسیخته اخیر ربط داده و برخی عنوان می‌کنند که گرچه قیمت بنزین افزایش پیدا نکرده، اما قطعات یدکی و روغن خودرو گران شده است و از طرفی آنها هم باید مایحتاج زندگی خود را با قیمت بالاتری نسبت به ماه‌های پیش خریداری کنند با این توجیه کرایه تاکسی هم به لیست اقلام گران شده پیوست.

کرایه تاکسی در کرمان افزایش نمی‌یابد

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: طی سال جاری هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه تاکسی ایجاد نمی‌شود.

علی مهاجری با بیان اینکه تا انتهای سال جاری هیچ‌گونه افزایش قیمت کرایه‌ تاکسی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: افزایش قیمت کرایه‌ تاکسی، ابتدا باید در شورای سازمان تاکسیرانی که به ریاست استاندار کرمان یا معاون عمرانی استاندار برگزار می‌شود، مطرح و تصمیم‌گیری شود و سپس شورای شهر بررسی و اعلام نظر نهایی می‌کند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در کرمان غیر قانونی است

فرماندار کرمان در ارتباط با افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهر کرمان گفت: این افزایش نرخ در کرمان غیرقانونی است.

بهنام سعیدی افزود: نرخ کرایه تاکسی در کرمان مانند قبل است و هیچ تغییری در این زمینه ایجاد نشده است و در صورت مشاهده افزایش نرخ تاکسی در کرمان با متخلفان برخورد می‌شود.

معرفی راننده‌های متخلف به تعزیرات حکومتی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمان گفت: نرخ کرایه تاکسی شهر کرمان تا پایان سال جاری شاهد هیچ‌گونه افزایشی ندارد.

علی منصوری اظهارداشت: در روزهای اخیر شاهد برخی افزایش قیمت‌های غیرمجاز در زمینه کرایه تاکسی در شهر کرمان بودیم که برخورد لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این افزایش قیمت خودسرانه صورت گرفته و در سال جاری هیچ تغییری در نرخ‌های کرایه تاکسی در کرمان نداریم.

منصوری از مردم خواست هرگونه تخلف در این زمینه را به سازمان تاکسیرانی کرمان گزارش کنند و از رانندگان تاکسی نیز خواست همچون گذشته با رعایت قانون نرخ مصوب را از مسافران دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: راننده‌های متخلف طی روزهای اخیر در کرمان شناسایی و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

این در حالی است که رانندگان تاکسی در واکنش به اعتراض مسافران در مورد افزایش کرایه‌ها طوماری از هزینه‌‌ها را ردیف می‌کنند.

مردم هم از این افزایش قیمت ناراضی‌ هستند، اما با توجه به مُصِر بودن رانندگان به افزایش نرخ کرایه تاکسی در سطح شهر مجبور به پرداخت این مبالغ هستند.

چرا تمام اقلام گران شود، اما کرایه تاکسی نشود

در مقابل رانندگان تاکسی هم با بیان اینکه چگونه است که حقوق کارگران، هزینه‌های مایحتاج زندگی، هزینه‌های وسایل جانبی خودرو و ... افزایش می‌یابد، اما نرخ کرایه‌های تاکسی باید ثابت بماند، می‌گویند «مسئولان تاکسیرانی هیچ حمایتی از رانندگان تاکسی نمی‌کنند و در مقابل از این قشر زحمت‌کش انتظار دارند با وجود افزایش تمام هزینه‌های زندگی درآمدشان هیچ افزایشی نداشته باشد».

محمد گرامی، بازرس سازمان صنعت ، معدن و تجارت در این باره گفت: نباید از تنها قشری که مستمر و بدون حاشیه خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار دارد به راحتی گذشت.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد برای آن که نرخ کرایه‌ها افزایشی نداشته باشد و مردم فشار کمتری را تحمل کنند، باید فکر اساسی اندیشیده شود.

شرکت تعاونی تاکسیرانان غیرفعال است

گرامی یکی از مشکلات اصلی رانندگان تاکسی در کرمان را غیرفعال بودن شرکت تعاونی تاکسیرانان عنوان کرد و افزود: بیش از 5 هزار راننده تاکسی در کرمان وجود دارد که تنها 800 نفر آنان در شرکت تعاونی تاکسیرانان عضو هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی تاکسیرانان در کشور به ارائه خدمات، تلاش برای رضایت‌مندی اعضا و همچنین پیگیری امور اعضای تعاونی‌ها فعال است، تصریح کرد: اگر این تعاونی در استان کرمان فعال شود، بسیاری از مشکلات رانندگان در ارتباط با گرانی‌های موجود حل و فصل می‌شود.

..............................

گزارش از مریم بهادری

..............................

انتهای پیام/80019/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول