اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ‌همایش ‌بازنشستگان صنعت آب و برق کشور مطرح شد

انتقاد معاون وزیر نیرو از شرایط متفاوت بازنشستگان در ادارات مختلف

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر نیرو گفت: بسیار ناراحت کننده است که دو کارمند با شرایط کاری و تحصیلات یکسان که در دو وزارتخانه متفاوت استخدام شده‌اند در هنگام بازنشستگی مزایا و شرایط متفاوت داشته باشند.

انتقاد معاون وزیر نیرو از شرایط متفاوت بازنشستگان در ادارات مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی ذبیحی ظهر امروز در شانزدهمین همایش گرامیداشت بازنشستگان صنعت آب و برق کشور که در سالن آمفی تئاتر هتل گلستان امام رضا (ع) برگزار شد اظهار کرد: باید علاوه بر اینکه از زحمات بازنشستگان تقدیر به عمل می‌آوریم تمهیدات لازم برای ادامه زندگی مناسب آنها را نیز زمینه‌سازی کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش‌های بازنشستگی دستگاه‌های اجرایی نواقصی وجود دارد و مطالبات به حق بازنشستگان اجرایی نمی‌شود ولی باید با توجه به قانونگذاری‌ها تلاش‌هایی انجام شود تا رضایتمندی به حداکثر میزان ممکن برسد.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به نقش‌های مؤثری که بازنشستگان می‌توانند در سازمان‌ها بر عهده بگیرند خاطر نشان کرد: هر کدام از بازنشستگان تجربه حداقل 30 سال خدمت در ارگان و نهادی را دارند و باید از تجربیات آنها در اداره سازمان‌ها و بخش‌های مختلف استفاده شود.

ذبیحی با بیان اینکه استفاده از تجربیات بازنشستگان می‌تواند در بخش‌های خصوصی بسیار سودمند باشد، گفت: در بسیاری از بخش‌های خصوصی از تجربیات این افراد استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: در بخش خصوصی این افراد با اشتغال خود می‌توانند مسبب خدمتگزاری بیشتر وزارت نیرو به مردم باشند و در حال حاضر نیز بخش خصوصی از بالاترین ظرفیت‌های خود برای استفاده از نیروهای بازنشسته و تجربیات آنها استفاده می‌کند.

قائم مقام وزیر نیرو با تاکید به مقام بازنشستگان و مستمری‌بگیران هر یک از ارگان‌های دولتی یادآور شد: نباید به دوران بازنشستگی افراد بی‌توجهی کنیم زیرا بازنشستگی شروع یک دوران با سطحی بالاتر است که باید با نگاه جدی برای آن برنامه‌ریزی کرد.

ذبیحی تاکید کرد: نواقصی در برنامه‌ریزی‌هایی که برای بازنشستگان انجام می‌شود وجود دارد که برای رفع آنها باید در ابتدا بی‌عدالتی‌ها را از بین برد.

وی افزود: باید برای برطرف کردن یک سری از توقعات مثبت و به جای بازنشستگان که در واقع حق مسلم آنان است و فرآیندهای اداری مانع از انجام آنها شده است برنامه‌ریزی‌های درازمدت کرد تا بتوان حقوق این قشر از جامعه را به آنان احقاق کرد.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه پر‌اکندگی‌ها و نابرابری‌هایی که در مورد بازنشستگان ارگان‌های مختلف وجود دارد تصریح کرد: باید روندی اتخاذ شود که این پراکندگی‌ها و نابرابری‌‌ها برطرف شود در غیر این صورت هرچه کشور به سمت جلو پیش برود شرایط بازنشستگان وخیم‌تر می‌شود.

ذبیحی با اشاره به خلا‌های موجود در هر کدام از کانون‌های بازنشستگان در سطح کشور یادآور شد: اعضای هر کدام از این صندوق‌ها به نوبه خود مشکلاتی دارند که باید به هر کدام از آنها رسیدگی شود تا یک شرایط عادلانه نسبی برای بازنشستگان به وجود آورد.

وی با اظهار نارضایتی از نابرابری شرایط ناعادلانه برای بازنشستگان ارگان‌های متفاوت کشور گفت: بسیار ناراحت کننده است که دو کارمند با شرایط کاری و تحصیلات یکسان که در دو وزارتخانه متفاوت استخدام شده‌اند در هنگام بازنشستگی مزایا و شرایط متفاوت داشته باشند.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به فرهنگ ناب اسلامی ایرانیان اظهار کرد: اینکه مستکبران جرأت نمی‌کنند به شیوه‌های مستکبرانه با ایرانیان برخورد کنند به دلیل وجود همین فرهنگ است و این فرهنگ به دلیل پیروی از رفتارهای رسول اکرم و ائمه اطهار است.

ذبیحی خاطر نشان کرد: این فرهنگ که از این افراد عادل و معصوم پیروی می‌کند باید مدلی را برای آیندگان طراحی کند تا میزان رضایت‌مندی بازنشستگان از خدمات ارائه شونده به آنها که در حال حاضر کم است بالا برود و در ارائه خدمات به این قشر مساوات و عدالت رعایت شود.

انتهای پیام/70010/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول