اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

دشمنان از رشد علمی ایران وحشت دارند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: پیشرفت و رشد علمی ایران اسلامی موجب وحشت و ترس استکبار جهانی شده است.

دشمنان از رشد علمی ایران وحشت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز امروز در جمع دانشگاهیان دانشگاه پیام‌نور استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: لازمه پیشرفت‌های علمی و تلاش برای دست‌یابی و کشف مجهولات در جامعه اسلامی، استفاده و بهره‌مندی از معلومات، تجربه و علوم انبیای دین مبین اسلام است.

وی علم پیامبران و امامان را مبنا و منشاء علوم مختلف برای جهانیان خواند و خاطرنشان کرد: بسیاری از پیشرفت‌های کنونی در عرصه‌های مختلف از جمله پزشکی نشات گرفته از بیانات و علوم انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه اساس کار خداوند متعال بر علم متمرکز بوده است، عنوان کرد: با وجود تمامی پیشرفت‌های صورت گرفته شده در عصر کنونی هنوز انسان بر تمامی علوم و مجهولات دنیا اشراف پیدا نکرده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان جهاد را تلاشی مضاعف برای رشد و توسعه همه جانبه در راه خدا دانست و گفت: بحث جهاد در موارد و حوزه‌های متعددی هم‌چون نفس، اقتصادی، علمی و غیره مطرح شده تا انسان برای رسیدن به تعالی و پیشرفت مملکتش تلاش بیشتری داشته باشد.

حجت‌‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: در این چند سال آمریکا و اسرائیل حملات زیادی به تاسیسات هسته‌ای ایران داشتند و کشور ما نیز در مقابل اقدام مؤثری انجام داده و اجازه پیش‌روی به دشمنانش را نداده و نخواهد داد.

وی اضافه کرد: اینکه کشور ما در زمانی که دشمن 300 سایت ایرانی را هک کرد، اقدام به هک حدود یک هزار سایت آنها نمود و این نشان از قدرت و برتری علمی ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: اینکه ایران 11 برابر متوسط جهانی پیشرفت علمی دارد موجب وحشت و ترس دشمنان میهن اسلامیمان شده است و برای ضربه‌زدن به تاسیسات علمی کشورمان از هیچ کاری فروگذار نیستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: پیشرفت ایران در عرصه‌های علمی یکی از موارد مهم در کاهش اثرات تحریم و اقتدار روزافزون کشورمان بوده است.

حجت‌الاسلام شاهرودی ادامه داد: بسیاری از کارشناسان خارجی اذعان دارند که تحریم‌ها بیشتر موجب توسعه علمی و دستیابی ایران به محصولاتی که در گذشته برای تامین آن وابسته به دیگر کشورها بود، شده است.

وی اظهارداشت: ایران در بسیاری از عرصه‌های علمی هم‌چون نانو، هوافضا، کشاورزی، نفت و غیره به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده که هنوز قابل اعلام نیست.

وی عنوان کرد: ایرانی‌ها با داشتن تمدن اسلامی و فکر انقلابی تاکنون توانسته‌اند در مقابل کفر و زورگویی استکبار جهانی ایستادگی کنند و همواره در این راستا هم گام برخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر ارتباط بیشتر استادان با دانشجویان تاکید کرد و گفت: اثرگذاری مطالب علمی، اخلاقی و اجتماعی از بزرگترین اقداماتی‌ است که باید در دانشگاه‌ها صورت گیرد.

حجت‌الاسلام شاهرودی در پایان ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید مروجان معروفات در جامعه باشند که تحقق این امر مستلزم تربیت و تعلیم بهتر این افراد در دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/79003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول