اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات:

مصرف کالای خارجی کمک به اقتصاد دشمن است/ کشور در حال پیشرفت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات گفت: مصرف کالای خارجی کمک به اقتصاد دشمن است.

مصرف کالای خارجی کمک به اقتصاد دشمن است/ کشور در حال پیشرفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرزین عصر امروز در جلسه مدیران دستگاه‎های اجرایی و فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: کشور در حال پیشرفت است و هیچ بن‎بستی در حرکت رو به جلوی ملت ایران وجود ندارد.

وی در خصوص جنگ نرم اقتصادی و ضرورت شکل‎گیری اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: ریشه اصلی جنگ‌ نرم به تضادهای بنیادین ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران با ارزش‌های جهان سلطه و غرب است، بنابراین تا زمانی که روی ارزش‌ها پافشاری شود، درگیری‎ها وجود دارد.

غرب از قدرت نرم انقلاب اسلامی در رعب و وحشت است

مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات ادامه داد: برخی ساده‎لوحان می‎گویند با رفتن پای میز مذاکره، مشکلات کشور برطرف می‎شود، اما تضاد ما تضاد انرژی هسته‎ای نیست، بلکه باید به فکر تدبیر در این حوزه باشیم.

فرزین با تأکید بر اینکه غرب از قدرت نرم انقلاب اسلامی در رعب و وحشت است، تصریح کرد: نظام سلطه با اقدامات نرم خود می‎خواهد ابهت و هیمنه ایران اسلامی را به عنوان الگوی بیداری‎های اسلامی ملت‎های منطقه بشکند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ‌ نرم اقتصادی می‌تواند بر فرهنگ اقتصادی یک کشور در چهار لایه اثرگذار باشد، اضافه کرد: اندیشه و نظریه‎ها، ارزش‌ها و الگوی تولید، ارزش‌ها و الگوی توزیع و ارزش‌ها و الگوی مصرف از موارد اثرگذاری است که دشمن می‎تواند در آن رسوخ کند که باید هوشیار باشیم.

القای به بن‎بست رسیدن نظام اسلامی، حربه دشمن است

مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه دشمن تمام قد به دنبال براندازی انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد است، افزود: دشمن برای رسیدن به هدف خویش سه راهبرد مهار، بی‎ثبات‌سازی، نفوذ و استحاله از درون را در پیش گرفته است.

فرزین در خصوص محورهای عملیات روانی نظام سلطه در 9 ماهه امسال اشاره کرد و یادآور شد: تضعیف روحیه و ناامید کردن مردم با بزرگ‎نمایی تأثیر تحریم‎ها، القای به بن‎بست رسیدن نظام، تلاش و برنامه‌ریزی برای مصداق‌سازی،‌ مانور شدید رسانه‌ای بر روی افزایش قیمت کالاها و خدمات از مؤلفه‎های عملیات روانی نظام سلطه بوده است.

وی، القای عدم مشارکت دادن نخبگان در تصمیم‎گیری‎های اقتصادی را از دیگر محورهای عملیات روانی برشمرد و عنوان کرد: دشمن تلاش می‎کند با القای کاهش شدید درآمدهای کشور به واسطه عدم فروش نفت و فروپاشی قریب‌الوقوع اقتصاد کشور اذهان عمومی را متشوش کند.

تحریم‎ها، کوچکتر از اراده و آرمان‌های ملت است/ اقتصاد مقاومتی نجات‎بخش اقتصاد کشور

مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات با تأکید بر اینکه ملت ایران در وسط میدان است، ابراز داشت: مشکلات و فشارها، کوچکتر از تصمیم، اراده و آرمان‌های این ملت است و باید باور کنیم که اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه واقعیتی است که باید محقق شود.

فرزین با تصریح اینکه ما مشکل بی‎ثباتی داخلی داریم، نه تحریم‎ها اظهار داشت: دشمن تلاش دارد، تحریم‎ها را بزرگنمایی کند تا روحیه مردم تضعیف شود، به اختلافات درون خانواده نظام دامن بزند و هجمه سنگینی به رهبری و جایگاه ولایت فقیه دارد.

وی، اقتصاد مقاومتی را نجات‎بخش اقتصاد کشور دانست و اذعان داشت: نقش اساسی و محوری در انجام فعالیت‌های اقتصادی با مردم است و دولت در این میان، نقش مکمل و نه نقش جایگزین را بازی می‎کند.

فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید به یک خواسته ملی تبدیل شود

مدیرکل بررسی اقتصاد وزارت اطلاعات با اشاره به اینکه تلاش برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی و تبدیل مقابله با تحریم‌ها باید به یک خواسته ملی مانند انرژی هسته‌ای تبدیل شود، بیان داشت: همه باید برای حفظ آرامش جامعه و مقابله جدی با هرگونه تنش‌زایی و تشویش اذهان عمومی تلاش کنیم.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول