اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن خبر داد

تهیه طرح هادی در 28 هزار روستای کشور

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از تهیه طرح هادی در 28 هزار روستای کشور خبر داد.

تهیه طرح هادی در 28 هزار روستای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا شاملو ظهر امروز در آیئن افتتاح طرح هادی روستای بویک بیرجند اظهار کرد: شرایط امروز روستاها در تمامی زمینه‌ها نسبت به قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

انجام عملیات بهسازی محیط روستایی در 12هزار و700 روستای کشور

وی ادامه داد: فراهم‌شدن امکاناتی چون آب، برق، تلفن، طرح هادی، خانه‌های بهداشت، بهسازی روستایی و حتی گاز از نعماتی است که بعد از انقلاب روستاها از آن برخوردار شدند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه بنیاد مسکن در زمینه عمران روستایی اقدامات و برنامه‌هایی متنوعی دارد، گفت: تهیه و اجرای طرح هادی و بهسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

شاملو با بیان اینکه هم‌اکنون برای 28هزار روستای کشور طرح هادی تهیه شده است، تصریح کرد: بهسازی محیط روستایی در 12هزار و700 روستای کشور هم‌اکنون اجرا شده است.

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به یک‌میلیون و 600 هزار متقاضی

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود نیمی از واحدهای روستایی کشور نوسازی شدند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از بهره‌مندی تعداد یک‌میلیون و 600 هزار متقاضی تسهیلات ساخت‌و‌ساز مسکن روستایی در دولت نهم و دهم خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد هم‌اکنون عملیات ساخت‌وساز و مقاوم‌سازی یک‌میلیون و300 هزار واحد به اتمام رسیده و روستاییان در آنها ساکن شده‌اند.

شاملو از سند دار شدن 2 میلیون و 700هزار واحد روستایی تاکنون در کشور خبر داد و گفت: تاکنون عملیات بهسازی محیط روستایی در 12 هزار و 700 روستای کشور عملیاتی و انجام شده است.

وجود 37 هزار و700 روستای بالای 20 خانوار در کشور

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در کشور 37 هزار و 700 روستای بالای 20خانوار وجود دارد و تمامی این روستاها متقاضی بهسازی محیط روستایی هستند، ادامه داد: سالانه مبلغ 2 میلیارد تومان برای اجرای فاز نخست طرح هادی در روستاهای کشور نیاز است.

این مسئول در ارتباط با ادامه طرح هادی روستای بویک به مردم این روستا قول مساعد داد و از مسئولان بنیاد مسکن

خراسان‌جنوبی خواست تا در طرح‌های هادی فضاهایی را به عنوان فضاهای سبز، درخت‌کاری، پارک و محل تفریح کودکان و نوجوانان طراحی کنند.

انتهای پیام/69003/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول