اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان:

آسیب‌دیدگان ورزشی گیلان کاهش یافت

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان از کاهش آسیب‌دیدگان ورزشی استان در سال جاری خبر داد.

آسیب‌دیدگان ورزشی گیلان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مریم اسدی عصر امروز در جمع اعضای هیئت پزشکی‌ورزشی استان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی 50 ساعته تیم پزشکیار ورزشی، اظهار کرد: فعالیت‌های آموزشی هیئت در سال آینده نیز ادامه دارد.

وی هدف از برگزاری دوره آموزشی پزشکیار ورزشی ارتقای سطح علمی پزشکیاران هیئت و جذب افراد علاقه‌مند بیان کرد.

نایب رئیس هیئت پزشکی‌ورزشی گیلان، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت مستمر برای افزایش اطلاعات ورزشکاران، پزشکیاران و مربیان استان در برخورد صحیح با ورزشکار آسیب‌دیده را یکی دیگر از اهداف اصلی کمیته آموزش ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی هیئت نقش مهمی در کاهش آسیب‌های ورزشی استان دارد، افزود: تعداد ورزشکاران آسیب‌دیده استان در سال 90 تا پایان آذر ماه 230 نفر بود اما امسال به 207 نفر رسیده که این امر نشانه تاثیر مثبت برنامه آموزشی هیئت است.

اسدی اضافه کرد:‌ طبیعی است که هیئت‌های استانی نسبت به فدراسیون از امکانات کمتر برخوردار هستند اما این امر دلیل کوتاهی در عملکرد آموزشی نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به امکاناتی که در هیئت وجود دارد نهایت تلاش خود را انجام دادیم تا سر حد امکان برای تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی فدراسیون گام برداریم.

این مسئول با اشاره به دوره‌های برگزار شده هیئت مذکور، خاطرنشان کرد: در سال جاری 39 دوره آموزشی به صورت کلاس، کارگاه، سمینار و دوره‌های مدون برگزار شد.

وی اذعان کرد: این دوره‌ها شامل پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در کودکان و نوجوانان، ورزش و بانوان، بهداشت و ورزش، دیابت و ورزش، آسیب‌های ورزشی در فوتبال، تغذیه ورزش و روزه‌داری، ورزش و بانوان، دوپینگ، بیماری‌های داخلی و ورزش، روانشناسی ورزشی و بهداشت روانی است.

اسدی بیماری‌های پوست در ورزش، دوپینگ، سمینار پزشکی‌ورزشی بانوان در حوزه معلمان ورزش مدارس دخترانه، آسیب‌های ورزشی و پیشگیری از آن، کارگاه بهداشت ورزشی برای مدارس و بیماری‌های داخلی و ... را از دیگر برنامه‌های آموزشی هیئت مذکور ذکر کرد.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول