اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مسائل مالی از تبلیغات جامعه پزشکی حذف شوند

خبرگزاری فارس: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسائل مالی نباید در تبلیغات جامعه و نظام پزشکی جایی داشته باشد و باید مسائل مالی از تبلیغات در جامعه پزشکی حذف شوند.

مسائل مالی از تبلیغات جامعه پزشکی حذف شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید سعیدی ظهر امروز در نشست خبری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: در واقع تبلیغات در سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی باید با هدف اطلاع‌رسانی انجام شود.

وی با اشاره به انتخابات سازمان نظام پزشکی در مشهد تصریح کرد: زیرساخت‌های اجرایی این انتخابات از مهر ماه سال جاری در حال تهیه و تدارک است و این انتخابات هر 4 سال یک بار انجام می‌شود همچنین از 21 بهمن ماه سال جاری بررسی صلاحیت نامزدهای کاندیداتوری در نظام پزشکی شهرستان مشهد آغاز شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ثبت نام متقاضیان از دی ماه سال جاری آغاز شده است و بعد از بررسی صلاحیت کاندیداتورها مراحل اسامی این افراد در سایت‌های مختلف خبری منتشر شده است.

سعیدی ادامه داد: کاندیداتورها تا روز 2 اسفند فرصت دارند که تبلیغات انجام دهند در روز 3 اسفند هیچ کدام از کاندیداتورها نمی‌توانند بیانیه‌ای صادر کنند و یا مطلبی را در نشریه‌ای به چاپ برسانند حتی اگر مراحل آماده سازی آن نشریه در روزهای قبل از سوم اسفند انجام گرفته باشد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات نظام پزشکی متذکر شد: حضور اعضای نظام پزشکی در این انتخابات می‌تواند اقتدار جامعه پزشکی را در کشور بالا ببرد و به نوعی سبب شکوفایی شئونات اعضای نظام پزشکی در جامعه باشد تا اعضای این سازمان بتوانند شئونات خود را در میان افراد حفظ کنند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نظام پزشکی یک سازمان غیر انتفاعی است ادامه داد: وظیفه اصلی این سازمان حفظ شئونات جامعه پزشکی است و حضور اعضا در انتخابات که به معنای حمایت از این سازمان است می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه پزشکی را حل و یا کم کند.

سعیدی با یادآوری اینکه باید هدف از تبلیغات در جامعه پزشکی تنها اطلاع‌رسانی باشد تاکید کرد: در این راستا سازمان پزشکی برای تمامی ابزارهای تبلیغاتی برای پزشکان و دیگر اعضای سازمان نظام پزشکی استانداردهای ویژه‌ای را مشخص کرده است که تمامی پزشکان موظف به رعایت آنها هستند.

وی افزود: به عنوان مثال اندازه تمام تابلوهای مطب پزشکان، سربرگ نسخه‌ها و مواردی که باید در آنها ذکر شود به صورت یکسان در نظر گرفته شده است تا به صورت ناخواسته تبلیغاتی پیش نیاید که سوء تعبیراتی در مورد آنها به وجود بیاید.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به  قوانین ویژه‌ای که در انتخابات نظام پزشکی وجود دارد خاطر نشان کرد: برای شرکت در این انتخابات تنها مدرک مورد نیاز کارت عضویت در نظام پزشکی است در این راستا نیازی به همراه داشتن شناسنامه در این انتخابات نیست.

سعیدی تاکید کرد: هر فرد باید در حوزه خود در انتخابات شرکت کند به عنوان مثال افرادی که در سازمان نظام پزشکی نیشابور عضو هستند تنها می‌توانند در همین شهرستان در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: در استان خراسان‌‌رضوی افرادی که در شهرستان‌های چناران، سرخس، کلات نادر، فریمان و خواف مشغول به فعالیت هستند علاوه بر شهرستان خود می‌توانند در شهرستان مشهد در انتخابات شرکت کنند علاوه بر این افرادی که در شهرستان تایباد و باخزر مشغول به فعالیت هستند می‌توانند در تربت جام در انتخابات شرکت کنند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: علاوه بر این افرادی که در شهرستان‌های مه‌ولات، رشتخوار و زاوه فعالیت می‌کنند می‌توانند در شهرستان تربت حیدریه در رأی‌گیری شرکت کنند به این دلیل که این شهرستان‌ها هیئت مدیره جداگانه ندارند و سازمان نظام پزشکی آنها زیر نظر شهرستان‌های دیگر اداره می‌شود.

سعیدی با اشاره به تعداد افراد هیئت مدیره‌های شهرستان‌های مختلف یادآور شد: در شهرستان‌هایی که اعضای هیئت مدیره آنها 11 نفر است این تعداد از 6 پزشک، 1 دندانپزشک، 1 داروساز، 1 ماما، 1 دکترای علوم آزمایشگاهی و 1 کارشناس پروانه‌دار می‌شود.

انتهای پیام/70010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول