اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا صورت گرفت

برگزاری نخستین یادواره شهدای تبلیغات جبهه و جنگ در اراک

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از برگزاری نخستین یادواره شهدای تبلیغات جبهه و جنگ با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در اراک خبر داد.

برگزاری نخستین یادواره شهدای تبلیغات جبهه و جنگ در اراک

سردار مهدی صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این یادواره با عنوان یادمان شهید محمد مهدی ثامنی سال آینده در اراک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 30 شهید تبلیغات در استان شناسایی شده است که شناسایی سایر شهدا همچنان در دستور کار قرار دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: به همین مناسبت 19 بهمن ماه در مجتمع ورزشی شهدای پنجم مرداد یک دوره مسابقه تیراندازی بین مدیران، سردبیران، خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان برگزار می‌شود.

شهید محم دمهدی ثامنی نخستین شهید روابط عمومی و تبلیغات دوران دفاع مقدس از اراک است که در سیزدهم آذر ماه سال 1360 در منطقه عملیاتی پل سابله در عملیات طریق القدس مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل شد.

شهید محمد مهدی ثامنی سال 1330 در میدان سرداران اراک پا به عرصه گیتی گذاشت و در خانواده دینی و خداباور تربیت شد.

شهید ثامنی در سال 1357 وارد دانشگاه تربیت معلم شد و در رشته ریاضی دوره شبانه شروع به تحصیل کرد و بلافاصله به انجمن اسلامی دانشجویان پیوست و خستگی ناپذیر و شبانه روز به فعالیت مشغول شد.

شهید ثامنی از اعضای صدیق و خالص انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم و به معنای واقعی تشنه شهادت و برخوردار از روحیه شجاعت و مسئولیت‌پذیر بود.

پس از درگیری‌های انقلاب فرهنگی در آغاز انقلاب اسلامی به برادران جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در کمال ایثار و شجاعت و در قسمت‌های مختلف لشگر الله فداکاری کرد.

سازماندهی هنرمندان، نقاشان،‌ خوشنویسان و سایر قشرهای علمی و فرهنگی جامعه، مدیریت فرهنگی مطلوب و اثرگذار به خصوص در مواقع بحرانی از دیگر ویژگی‌های بارز شهید ثامنی بود.

این شهید هماهنگ با برادر شهیدش کاظم ثامنی از نخستین شهدای استان مرکزی در کردستان، دانشجوی پیرو خط امام به خاطر همکاری در فتح لانه جاسوسی، یار و یاور مردان زلزله زده طبس، مسئول سیاسی در استانداری کردستان، همکاری با صیاد شیرازی در کردستان، همراه همیشگی شهید سرلشگر پاسدار رحیم آنجفی و شهید محمد زراسوند و اولین شهید روابط عمومی هشت سال دفاع مقدس شناخته می‌شود.

انتهای پیام/87002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول