اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

صدا و سیما در تبلیغات خرما فعال شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکود بازار خرما نگران‌کننده است، گفت: از صدا و سیما انتظار داریم در تبلیغات خرما فعال شود.

صدا و سیما در تبلیغات خرما فعال شود

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از نقاط مستعد ایران و استان بوشهر در بحث کشاورزی است و تقویت زیرساخت‌های کشاورزی این شهرستان از مسائل مهمی است که باید به‌ آن توجه کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادهای این شهرستان در صنعت کشاورزی نباید شاهد پدیده بیکاری در این شهرستان باشیم و در توسعه صنعت کشاورزی شهرستان باید توجه ویژه‌ای به ایجاد فرصت‌های شغلی منطقه داشته باشیم.

موسوی‌نژاد با اشاره به جمعیت بالای فارغ‌التحصیلان دشتستان و استان در رشته کشاورزی ادامه داد: اراضی مستعد کشاورزی شهرستان دشتستان از طلایی‌ترین فرصت‌هایی است که فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در اختیار دارند و باید با حضور در عرصه‌های مختلف صنعت کشاورزی زمینه اشتغال‌زایی و اشتغال‌آفرینی برای خود و دیگران را هموار کنند.

وی اضافه کرد: صاحبان فکر و سرمایه باید با هم متحد شده و با تشکیل تعاونی‌های فعال برای توسعه پروژه‌های مختلف در عرصه‌های مختلف صنعتی در دشتستان کوشا باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که تمامی صنایع در مرکز استان و مناطق خاص تمرکز یابند؛ باید به تمامی بخش‌ها و نقاط استان توجه داشته باشیم و با استقرار صنایع در بخش‌های مختلف زمینه را برای اشتغال نیروهای بومی آن مناطق هموار کنیم.

*ورود به طرح توسعه کشاورزی مهم است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح توسعه کشاورزی از فرصت‌های ارزشمندی بود که در اختیار مردم قرار گرفت و در بخش کشت و صنعت می‌توان به آن ورود پیدا کرد.

موسوی‌نژاد گفت: شهرستان دشتستان بیشترین تولید نخیلات را به خود اختصاص داده و باید برای رفع مشکل باغداران این منطقه چاره اساسی بیندیشیم.

وی اظهار داشت: باید ایجاد صنایع تبدیلی، واحدهای بسته‌بندی، سردخانه‌ها و تاسیساتی که توانایی تبدیل خرما به کالای مصرفی را دارند مورد حمایت قرار دهیم و از این طریق وضعیت بازار خرما را بهبود بخشیم.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه رکود بازار خرما نگران‌کننده است، تاکید کرد: بازاریابی برای تولیدات خرمای استان یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع این مشکل است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه اقدامات راهبردی انجام دهد.

وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید خرما و وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی فروش است که این امر سبب ایجاد فاصله بین تولید و فروش این محصول شده و با رفع این حلقه مفقوده وضعیت بازار خرما بهبود می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تبلیغات و معرفی اجناس و کالاهای تولیدی یکی از مؤثرترین راه‌‌‌حل‌ها در زمینه بهبود وضعیت بازار خرما است ولی تاکنون هیچ تبلیغات مؤثری در زمینه معرفی این محصول غذایی پرارزش صورت نپذیرفته و باید این مهم به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون تنها تبلیغات محصول خرما به سطوح داخلی استان اختصاص داشته و این در حالی است که مردم استان بوشهر عموماً با این محصول آشنایی کامل دارند و باید در قالب برنامه‌ریزی مدون تبلیغات خرما را در سطوح ملی و بین‌المللی سوق دهیم.

موسوی‌نژاد ادامه داد: صدا و سیما باید توجه خاصی به معرفی خرما که یکی از عمده محصولات تولیدی استان بوشهر و جنوب کشور است داشته باشد، چون بخش خصوصی توانایی انجام تبلیغات مناسب و مؤثر در این ارتباط را ندارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نتیجه تبلیغات از طریق رسانه ملی امروز بر همگان عیان است و تمایل مردم در تمامی نقاط کشور به محصولاتی که از طریق صدا و سیما تبلیغ می‌شود نشان از این مهم دارد.

انتهای پیام/2451/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول