اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت از عیدانه به نفع خود استفاده تبلیغاتی نکند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عیدانه‌ بنا به دستور و تاکید رهبری به مردم داده می‌شود و و دولت نباید از آن به نفع خود استفاده تبلیغاتی کند.

دولت از عیدانه به نفع خود استفاده تبلیغاتی نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عوض حیدرپور در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکید رهبری در توجه به وضعیت اقتصادی طبقات پایین در چند ماه اخیر افزود: رهبری بار‌ها تاکید کرده‌اند که باید به گونه‌ای به فکر مشکل اقتصادی این قشر ضعیف باشیم و با توجه به این گفته‌ها باید با ارائه تسهیلات همچون کالاهای مورد نیاز زندگی به عنوان عیدی بتوانیم شرایط اقتصادی این قشر را بهبود بخشیم.

وی اظهار کرد: در این راستا قراردادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته شده که این هدیه به صورت کالا با ارز مرجع تهیه و در اختیار دهک‌های اول، دوم و سوم قرار گیرد چرا که اگر کالاهای اساسی مردم به وفور تهیه شود، بیشتر نقدینگی را جذب می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس سال آینده از افزایش بودجه عمومی کشور جلوگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نمایندگان وکلای همه ملت هستند و وظیفه دارند به آنچه می‌دانند عمل کنند.

حیدرپور در مورد اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: مجلس همچنان با مرحله دوم یارانه‌ها مخالف است مگر آنکه در سال 92، بودجه بدون یارانه‌ها در نظر گرفته شود و شرایط برای اجرای مرحله دوم مهیا باشد.

وی درباره فشار اقتصادی حاکم در کشور اظهار کرد: وضعیت گرانی و فشار اقتصادی امروز به سختی سال 59 و 60 نیست؛ ما روزهایی را تجربه کردیم که نان برای یک ماه نیز نداشتیم ولی حالا انبارهای سیلو برای یک سال ذخیره گندم دارند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس دهم ادامه داد: در زمان انقلاب ما تمامی تسلیحات را از سایر کشور‌ها وارد می‌کردیم ولی اکنون و در تولید تسلیحات توانمند شده‌ایم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بار‌ها تاکید کرده بودند که جنگ هیچ‌گاه تمام نشده و دشمن همواره به دنبال زدن ضربه به کشور است، گفت: دلیل موفقیت ما در جنگ تحمیلی پیروی از آرمان‌های امام بود و حالا نیز باید چنین باشد و شنوای حرف رهبری باشیم.

حیدرپور بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را محصول مشکلات اقتصادی و تحولات در دنیا خواند و افزود: در طول 8 سال گذشته بیش از 800 هزار میلیارد دلار در‌آمد داشته‌ایم لذا یک صندوق توسعه ملی ساختیم تا این درآمد‌ها را برای کشور پس‌انداز کنیم که بخشی از آن صرف گازکشی در روستا‌ها، جاده‌کشی‌ها و سایر خدمات شهری شد و بی‌شک وقتی که این حجم پول در کشور خرج شد افزایش نقدینگی را به دنبال خود آورد؛ پس نمی‌توان گفت که کسی در این گرانی مقصر است.

وی ادامه دارد: خوشبختانه مردم در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها خوب عمل کردند، اما قیمت‌ها آرام آرام بالا رفت ولی نمی‌توان برنامه هدفمندی یارانه را مقصر اصلی این گرانی‌ها دانست بلکه بخشی از این مشکلات از تحولات دنیا تأثیر گرفته است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس دهم اظهار کرد: اکنون در اجرای مرحله دوم یارانه بحثی بین دولت و مجلس وجود دارد و مجلس معتقد است اجرای مرحله دوم یارانه‌ها مشکلات را بیشتر می‌کند زیرا ما مشکلات مردم را می‌دانیم.

وی ادامه داد: با توجه به فشارهای اقتصادی حاکم در دنیا ما باید به دنبال تکیه بر خود باشیم لذا نباید عملیات توسعه را بیش از حد توان بر دوش بگیریم.

حیدرپور ضمن ابراز امیدواری از تهیه برنامه بودجه و طرح برنامه حمایت از طبقات ضعیف کشور تصریح کرد: تا اردیبهشت سال آینده به یک جمع‌بندی نهایی می‌رسیم تا وضعیت اقتصادی را برای قشر ضعیف جامعه بهبود بخشیم.

وی با انتقاد از مدیریت اقتصادی دولت دهم تصریح کرد: در شرایط امروز اقتصادی به حدی مردم زیر فشار اقتصادی هستند که دغدغه مجلسی‌ها و دولتی‌ها باید رایزنی و کمک به حل مشکلات مردم باشد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس دهم با اشاره به وضعیت کنونی اقتصادی کشور گفت: شرایط معیشتی مردم خوب نیست و حتما باید دولت و مجلس با اتخاذ راهکارهای عقلانی و کارشناسی برای برون رفت مردم از شرایط سخت معیشتی شرایط امروز و بالا بردن قدرت خرید مردم تلاش کنند.

وی همچنین در مورد رویدادهای مجلس در استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برخی به دنبال ساختارشکنی هستند تا سه قوه را به صورت کامل از رده خارج کنند.

حیدرپور با اشاره به اینکه رئیس جمهور در مجلس پیرامون استیضاح صحبت نکرد و فقط فرآیند ساختار شکنی و مظلوم نمایی دولت را دنبال می‌کرد، بیان کرد: من معتقدم رئیس دولت در خصوص قانون‌گرایی به ساختارشکنی اعتقاد دارد، اما لاریجانی با بیان مفصل و صریح خود پاسخ حرف‌های بی پایه رئیس جمهور را داد.

وی گفت: برداشت ما این است که این نوع رفتاری که رئیس جمهور اتخاذ کرده است در راستای فرمایشات رهبری نیست چرا که رهبری تأکید موکدی به همه ما داشتند که در وضع موجود تلاش‌ها باید در راستای حفظ آرامش عمومی و سیاسی کشور باشد و این نوع رفتار خارج از چارچوب فرمایشات رهبری و دور از رفتارهای صحیح یک حکمران خوب در جایگاه رئیس جمهور و رئیس دولت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر در جامعه فساد و بد اخلاقی و حتی خلاف قانون دیده شد باید به صورتی که در قانونی مدنی دیده شده، دادگستری پیگیر موضوع شود نه اینکه با انتشار صدا و فیلم تلاش شود تا آبرویی ریخته شود، این اقدام غیر اخلاقی‌ترین رفتار است.

وی افزود: بداخلاقی از سوی سیاسیون و مسئولان ارشد کشور به شدت جامعه را نگران می‌کند و افراد اعتماد خود را از دست می‌دهند و آسیبی که جامعه از جانب بی‌اخلاقی و رواج فضای تخریب و تهمت می‌بیند به مراتب اثر تخریبی‌اش بیشتر از بمب هسته‌ای و جنگ نظامی است.

حیدرپور تاکید کرد: مردم علاقه ندارند چنین بحث‌هایی را بشنوند و آرزوی مردم این است که ما در کنار سیاست، اخلاق را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/63001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول