اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور گسترش فرهنگ ورزش همگانی

خانه دوچرخه در زاهدان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان گفت: به منظور گسترش فرهنگ ورزش همگانی و سلامت عمومی جامعه، سال آینده خانه دوچرخه در زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

خانه دوچرخه در زاهدان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد خیرخواه صبح امروز طی جلسه‌ای در شهرداری در ارتباط با ایجاد اماکن رفاهی و تفریحی در نقاط مختلف شهر زاهدان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری در زمینه گسترش فرهنگ ورزش همگانی و سلامت عمومی در جامعه، پروژه احداث ایستگاه‌هایی با عنوان خانه دوچرخه در سطح شهر است.

وی افزود: در هر یک از این ایستگاه‌ها تعدادی دوچرخه نگهداری می‌شود و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این ایستگاه‌ها نسبت به اخذ دوچرخه مورد نیاز اقدام کنند و پس از طی مسیر خود آن را به ایستگاه بعدی تحویل دهند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان بیان کرد: راه‌اندازی این ایستگاه ضمن اینکه سبب کاهش بار ترافیکی شهر و کمتر شدن آلودگی هوا می‌شود باعث انجام فعالیت جسمانی شهروندان نیز خواهد شد که در زمینه ارتقای سلامت جسمی و روانی آنها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

خیرخواه ادامه داد: خانه‌های دوچرخه در سال آینده با اولویت مسیرهای پر تردد به بهره‌برداری خواهد رسید و برای استفاده از امکانات آنها هیچ‌گونه هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح جامع شهر در زاهدان حدود 200 نقطه وجود دارد که باید در آنها پارک و بوستان احداث شود که در حال حاضر حدود 80 نقطه از آن محقق شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان اضافه کرد: با توجه به اینکه طبق برنامه‌های شهرداری هر ساله تعداد زیادی از این اماکن ساماندهی می‌شوند مابقی نقاط نیز در دستور کار قرار گرفته است که در زمان خود اجرا خواهند شد.

خیرخواه به موضوع ترویج فرهنگ ورزش‌های عمومی اشاره کرد و افزود: شهرداری زاهدان در این زمینه نسبت به نصب وسایلی تحت عنوان ست‌های ورزشی در بوستان‌ها، پارک‌ها و سایر نقاطی که امکان نصب آنها وجود داشته اقدام کرده است.

وی از انعقاد تفاهمنامه‌ای بین شهرداری زاهدان و سازمان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه، شهرداری زاهدان در مدارسی که دارای جمعیت بالایی از دانش‌آموز هستند ست‌های ورزشی را نصب می‌کند تا جوانان از این طریق دسترسی بهتری به امکانات و وسایل ورزشی داشته باشند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان بیان داشت: از مردم درخواست می‌شود تا در ارتباط با حفظ و نگهداری از امکانات و تجهیزاتی که در سطح شهر برای رفاه هر چه بهتر عموم نصب شده است نهایت همکاری را با مجموعه شهرداری داشته باشند.

انتهای پیام/75002/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول