اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

افزایش 90 درصدی سامانه پخش دیجیتال در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از افزایش 90 درصدی زیر پوشش قرار گرفتن سامانه پخش دیجیتال تا پایان سال 92 در استان خبر داد.

افزایش 90 درصدی سامانه پخش دیجیتال در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، کیهان هاشم‌نیا در مراسم افتتاح سامانه پخش دیجیتال در این شهرستان اظهار کرد: سامانه مذکور با مبلغ سه میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد پنج سامانه پخش دیجیتال از سال گذشته تاکنون در گیلان راه‌اندازی شده است، افزود: درصد پوشش برنامه‌های دیجیتال از 50 درصد اکنون به 65 درصد افزایش پیدا کرده است.

هاشم‌نیا به پوشش برنامه‌های دیجیتال در 16 شهر گیلان اشاره کرد و گفت: شهرهای آستارا، تالش، املش، لنگرود، رودبار، رودسر، لوندویل، لیسار، آستانه اشرفیه، اطاقور، کیاشهر، رستم‌آباد، رودبنه، کلاچای، کومله و بخش‌هایی از شهرستان لاهیجان زیر پوشش پخش زمینی دیجیتال می‌روند.

استاندار گیلان تصریح کرد: گستره پخش برنامه‌های دیجیتال با راه‌اندازی فرستنده پر قدرت دیجیتال زیباکنار و تعدادی از ایستگاه‌های مهم در شهرستان‌ها تا پایان سال 92 به میزان 90 درصد افزایش می‌یابد.

وی شهرستان تالش را در رتبه دوم بهره‌مندی از برنامه‌های پخش دیجیتال از نظر جمعیتی در گیلان عنوان کرد.

*ایجاد دانشگاه صنعتی در تالش

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال نیز در مراسم مذکور مسئولان را خدمتگزار مردم نامید و بیان کرد: مردم ولی‌نعمت ما هستند.

محمود شکری مردم ایران را ولایت مدار توصیف کرد و افزود: مسئولان باید زمینه زندگی بدون دغدغه را برای مردم فراهم کنند.

وی با اشاره به دستور وزیر علوم مبنی بر راه‌اندازی دانشگاه واحد خواهران در تالش، گفت: راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در تالش پیگیری می‌شود.

شکری همچنین از پرداخت عیدی از طرف دولت و مجلس تا چند روز آینده به مردم خبر داد و اظهار کرد: اعمال تحریم‌ها در روند توسعه کشور تاثیر نداشته است و مردم ایران با شیاطین مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول