اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

بیش از 70 درصد از فضای خراسان‌رضوی دیجیتالی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیما خراسان‌رضوی گفت: با افتتاح یکصد و 18 پروژه فنی صدا و سیما در دهه فجر بیش از 70 درصد از فضای خراسان‌رضوی دیجیتالی شد.

بیش از 70 درصد از فضای خراسان‌رضوی دیجیتالی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی نهاوندی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های فنی و رونمایی از تولیدات فاخر صدا و سیما خراسان‌رضوی ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه فجر و میلاد پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: به مناسبت یوم‌الله دهه فجر و ولادت پیامبر اکرم(ص) یکصد و 18 پروژه فنی در صدا و سیما خراسان‌رضوی افتتاح شد که از جمله آن افتتاح 2 پروژه بزرگ تلویزیون دیجیتالی در شهرستان‌‌های تربت‌حیدریه و سبزوار است.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما خراسان‌رضوی در راستای توسعه تلویزیون دیجیتال ایستگاه سربداران سبزوار، تربت‌حیدریه و زاوه و رشتخوار و همچنین افتتاح رادیو آوا در شهرستان‌های تربت جام و تایباد است که آوای ایرانی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

نهاوندی بیان کرد: 2 هزار و 875 دقیقه برنامه مانند فیلم تابستان طولانی که مضمون ارزشی دارد و تله فیلم سکوت حاصل تلاش شبکه پایتخت معنوی ایران و 22 اثر مستند داستانی مانند کوچه‌های خورشید با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی و خانواده خراسانی با هدف گردشگری خراسان و سلسله مستندات هویت نیز رونمایی شد.

مدیرکل صدا و سیما خراسان‌رضوی عنوان کرد: در راستای خاموشی تلویزیون‌های آنالوگ در سال 2015 میلادی سازمان صدا و سیما خراسان‌رضوی به این منظور به دنبال دیجیتالی کردن تلویزیون‌های تمام نقاط خراسان‌رضوی است.

وی خاطر نشان کرد: باید در فضایی که رسانه‌های غرب با پیام‌رسانی‌های بی‌ریشه و بی‌هویت خود برای کشور ما نقشه کشیده‌اند برنامه‌های ارزشی صدا و سیما را توسعه دهیم و الگوهای نظام اسلامی و انقلاب را به جوانان و نوجوانان گوشزد کنیم.

نهاوندی تاکید کرد: کشور ما در تحریم‌ها رشد می‌کند و تمام دستگاه‌های وارداتی در زمان‌های قدیم هم‌اکنون توسط دانشمندان و محققان ایرانی ساخته می‌شود که از جمله آنها دستگاه‌های دیجیتالی تخصصی است و در تمام کشور مورد استفاده مردم قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیما خراسان‌رضوی اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌رضوی سه ایستگاه پرقدرت، کم قدرت و متوسط قدرت وجود دارد و می‌توان خراسان‌رضوی را در کشور به عنوان تنها استانی که بیشترین نقاط آن مجهز به تلویزیون دیجیتالی است نام برد.

وی گفت: امیدواریم در 6 ماه نخست سال 92 بتوانیم پوشش شبکه دیجیتالی را در تمام خراسان‌رضوی به 100 درصد برسانیم و با گسترش شبکه‌های ایرانی بتوانیم گام بلندی در مقابل جنگ نرم غرب علیه ایران برداریم.

نهاوندی خاطر نشان کرد: فیلم سینمایی تابستان طولانی که یکی از تولیدات فاخر سازمان صدا و سیما خراسان‌رضوی به شمار می‌رود برای نخستین بار در مرکز خراسان‌رضوی جزو 11 اثر برتر جشنواره فیلم فجر قرار گرفت که در این فیلم تمامی عوامل از هنرمندان کارگردان و عوامل فیلم مشهدی و متعلق به خراسان‌رضوی هستند.

 در پایان این مراسم از 118 پروژه فنی و تولیدات فاخر سازمان صدا و سیما خراسان‌رضوی رونمایی شد و از عوامل فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی سازمان صدا و سیما تقدیر شد.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول