اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی:

نیاز اساسی امروز، «انقلاب اسلامی» در فضای مجازی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های استکباری و ضد انقلاب در فضای مجازی (فرا) گفت: نیاز اساسی امروز «انقلاب اسلامی» در فضای مجازی است.

نیاز اساسی امروز، «انقلاب اسلامی» در فضای مجازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مهدی صرامی ساعاتی پیش در حاشیه نشست بررسی نخستین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های جنوب شرق استان تهران که به‌مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر در مصلی بزرگ صاحب الزمان (عج) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: مشکل اصلی فرهنگ انقلابی امروز در فضای مجازی این است که در حال حاضر طراحی‌های عمده در فضای مجازی بر اساس طرح جنگ نرم است که توسط نظام سلطه پیاده سازی شده است.

وی تصریح کرد: نقشه موجود فضای مجازی بر اساس مدل غربی طراحی شده است.

صرامی با تشریح دو رویکرد موجود دفاع نرم در فضای مجازی گفت: یک رویکرد حداقلی است، یعنی ما بیاییم از فضای مجازی برای انتشار اخبار و محتوای انقلاب اسلامی استفاده کنیم، همین کاری که امروز توسط بسیاری از فعالان و دلسوزان انقلابی در وبلاگ‌ها و وب سایت‌های خبری و فرهنگی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: نگاه دیگر نگاه حداکثری است که ما در مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی به دنبال آن هستیم و آن «انقلاب اسلامی» در فضای مجازی است که نیاز اساسی امروز به‌شمار می‌رود و از مسیر شعارهای اصیل انقلاب اسلامی یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» محقق می‌شود، یعنی قدم به قدم شعارهای اصیل انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم.

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی اضافه کرد: به همین دلیل در قدم اول عملاً بحث استقلال در فضای مجازی را دنبال می‌کنیم، تعریف استقلال در فضای مجازی یعنی اینکه ما بتوانیم زیر ساخت‌های فنی، نرم‌افزاری، سرویس‌ها، مسئولیت‌ها را نخست بشناسیم و در مرحله بعد آن‌ها را بومی سازی کنیم تا بتوانیم از طریق این فضا، انقلاب اسلامی را در جهان گسترش دهیم.

وی گفت: از این طریق می‌توانیم به الگویی در میان ملل آزاده و حق طلب دنیا تبدیل شده و از طریق استقلال مدلی برای رسیدن به آزادی حقیقی از نظام سلطه در فضای مجازی برسیم، چرا که امروز با نوع جدید استعمار یعنی استعمار اطلاعاتی در جهان مواجه هستیم.

صرامی عنوان کرد: به این طریق آن حرکت جهانی مورد نظر ما که منجر به مردم سالاری واقعی مبتنی بر ارزش‌های الهی و به‌نوع تکمیلی بیداری اسلامی در فضای مجازی شکل خواهد گرفت.

وی وجود نیروهای جوان، معتقد و فعال را از ظرفیت‌های اصلی این طرح دانست و اظهار داشت: به فضل خدا در ورامین و در این نمایشگاه شاهد بروز نیروهای مذکور هستیم و همگرایی این نمایشگاه علی‌رغم اختلافات سلیقه‌ای بسیار جالب توجه بود.

انتهای پیام/2462/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول