اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعره مازندرانی:

انقلاب اسلامی حاصل اندیشه‎های نهفته در شعر است

خبرگزاری فارس: یکی از شعرای مازندران با اشاره به تأثیرگذاری شعر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب حاصل اندیشه‎های نهفته در شعر است.

انقلاب اسلامی حاصل اندیشه‎های نهفته در شعر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ زلیخا رضوانی در حاشیه کارگاه نقد شعر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: اندیشه‎هایی که در قالب شعر بروز کردند، موجب بیداری ملت ایران و خروش یکپارچه آنها برای نیل به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شدند.

وی ادامه داد: در واقع انقلاب اسلامی ایران نتیجه اندیشه‎های ناب و اصیلی است که توسط قلم بر کاغذ نقش می‌بندند.

شعارهای انقلابی ماهیت شعرگونه دارند

این شاعره مازندرانی خاطرنشان کرد: با کنکاش در شعارهای انقلابی ملت، ماهیت شعرگونه آنها به خوبی مشخص می‎شود.

رضوانی تصریح کرد: شعرای این سرزمین با تعهد و اخلاص در کنار ملت و به پیروی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشتند.

به گفته وی، اندیشه، قلم، تعهد و تخصص در مبارزات انقلابی مردم ایران دست در دست یکدیگر داده و این انقلاب را به پیروزی رساندند.

شعر با ظهور شعرای نسل جدید پیشرفت خوبی داشته است

این شاعره مازندرانی ابراز امیدواری کرد که با توجه جدی به برگزاری کیفی جشنواره شعر فجر، شاعران متعهد و اهل قلم شناسایی و جذب شوند.

رضوانی در خصوص وضعیت شعر کشور و مازندران گفت: شعر با ظهور شاعران نسل جدید، با اندیشه‎های نو و قالب‎های شعر اصیل انقلاب پیشرفت خوبی داشته است.

وی با اشاره به دیدار شعرا با مقام معظم رهبری بیان داشت: این دیدارها تأثیرات بسیار زیادی در روحیه شعرا و کیفیت آثار آنها دارد.

لازم به ذکر است از این شاعره مازندرانی آثاری همچون «وقتی گناهم دو تا شد» و »«شاعر که رفت پشت سرش حرف‌ها زدند» به چاپ رسیده و شش مجموعه دیگر در مرحله چاپ قرار دارند.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول