اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول:

گردان بلال دزفول 390 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت: گردان بلال دزفول 390 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده که این امر جزیی از افتخارات شهرستان در دفاع مقدس است.

گردان بلال دزفول 390 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است

محمدرضا صفارپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: گردان بلال میعادگاه زبده‌ترین، شجاع‌ترین فرزندان شهر مقاوم دزفول بود و هسته نخستین گردان بلال از همان روزهای آغازین شروع جنگ تحمیلی و در مناطق پدافندی صالح مشطط و کرخه شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه این گردان در آبان ماه سال 1360 قبل از عملیات پیروزمندانه طریق‌القدس به طور رسمی تشکیل شد، افزود: گردان بلال دزفول با شرکت در عملیات فتح بستان حضور مقتدرانه خویش را در صف اول گردان‌های خط شکن اعلام کرد.

مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول اضافه کرد: این گردان به همراه گردان عمار که باز هم از رزمندگان دزفول بوده از نخستین گردان‌های تشکیل دهنده لشکر هفت ولیعصر(عج) خوزستان بودند.

وی خاطرنشان کرد: گردان بلال از بدو تاسیس تا پایان جنگ تحمیلی بیش از 4 هزار نفر نیروی اعزامی را از شهرستان دزفول همراهی کرده که تعداد 390 نفر در عملیات‌های مختلف به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

صفارپور همچنین عنوان کرد: این گردان در عملیات والفجر هشت، 66 شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده و برگی دیگر از افتخارات دزفول را دفاع مقدس ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: سید شهدای این گردان سردار سید جمشید صفویان بود که در عملیات کربلای چهار آسمانی شد و پس از عملیات والفجر هشت و حماسه آفرینی در آن عملیات در پنجم اسفند 1364 که 35 نفر از بهترین نیروهای قدیمی جنگ تحمیلی از گردان بلال لشکر هفت ولیعصر(عج)، در حالی که عازم پشت جبهه بودند با راکت هواپیماهای عراقی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول