اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش:

60 درصد از فرهنگیان دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: 60 درصد از فرهنگیان دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر هستند.

60 درصد از فرهنگیان دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسدالله اسدی‌گرمارودی شنبه‌شب در مراسم افتتاح دانشگاه فرهنگیان زنجان اظهار کرد: معلم نقش تاثیرگذاری در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و نسل نوجوان جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در شغل معلمی دانستن مبانی تعلیم و تربیت دینی است، اضافه کرد: در صورتی که معلم این مبانی را نداند، نمی‌تواند یک انسان را به درستی تربیت کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر داشتن تعهد شغلی از سوی معلمان افزود: معلم باید در 30 سال خدمت خود به فکر تربیت کودک باشد.

وی با بیان اینکه معلم باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در راستای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: برقراری ارتباط موثر و سازنده با کودک از جمله عوامل موثر موفقیت معلمان در این زمینه است.

اسدی‌گرمارودی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در وزارت آموزش و پرورش در بخش دانش‌آموزی و همچنین ارتقای سطح آگاهی معلمان اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای مهم وزارت آموزش و پرورش تدوین سند بنیادین است، که برای طراحی آن بیش از 21 مدل آموزشی بررسی شد و در حال حاضر سیستم آموزشی طراحی شده که نظیر آن در جهان کم است.

وی همچنین به راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان نیز اشاره داشت و افزود: این دانشگاه ویژه فرهنگیان بوده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با بکارگیری نیروهای 18 تا 22 ساله و آموزش مباحث مختلف به آنها، گامی مهم در راستای پیشرفت سیستم آموزشی کشور و در نتیجه ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان برداشته شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به فراهم‌سازی شرایط لازم برای ارتقای تحصیلی معلمان افزود: با اقدامات انجام شده سیستم جدیدی در حال طراحی است که به وسیله آن، زمینه آموزش معلمان تا کارشناسی ارشد و حتی دکترا فراهم می‌شود.

وی همچنین به وضعیت نیروهای انسانی مشغول در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هفت درصد از نیروهای این وزارتخانه دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند که اغلب آنها در بخش خدماتی از قبیل سرایداری و یا از معلمان با سابقه‌ بالا هستند که اغلب آنها به سن بازنشستگی نزدیک هستند.

اسدی‌گرمارودی همچنین با اشاره به اینکه 33 درصد از نیروهای انسانی وزارت آموزش و پرورش دارای مدرک تحصیلی کاردانی هستند، اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته زمینه ارتقای سطح تحصیل این افراد فراهم شده است.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر 60 درصد از نیرو‌های این وزارتخانه دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر هستند.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول