اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای شهر زیبای مشهد:

جامعه به آموزش‌های شهروندی استفاده از وسایل ایمنی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای شهر زیبای شهرداری مشهد گفت: جامعه به آموزش‌های شهروندی و فراگیری فرهنگ صحیح استفاده از وسایل ایمنی نیاز دارد.

جامعه به آموزش‌های شهروندی استفاده از وسایل ایمنی نیاز دارد

سعید بیژنی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس مشهد اظهار داشت: وجود دغدغه‌های معیشتی از یکسو و بالا رفتن احساس نیاز به دانش ایمنی در میان شهروندان از سوی دیگر، فرهنگسرای ایمنی را بر آن داشت تا دوره‌های آموزشی را در این باره برگزار کند.

وی تصریح کرد: برای این منظور دوره‌های آموزشی مقدماتی 6 ساعته ایمنی برای شهروندان در فرهنگسرای ایمنی برگزار شد و در این دوره مخاطبان علاقمند تئوری حریق، آشنایی با استفاده از خاموش کننده‌های دستی و ایمنی در منزل را فرا می‌گیرند.

مدیر فرهنگسرای ایمنی ادامه داد:پس از پایان این دوره‌های آموزشی شهروندان به صورت افتخاری و با نیت نوع دوستی و مشارکت در تحقق شهر ایمن تحت قالب طرح آتش‌نشان داوطلب در مواقع لزوم جهت کمک رسانی به شهروندان داوطلبانه امدادرسانی می‌کنند.

بیژنی استقبال شهروندان مشهدی را از این آموزش‌ها خوب توصیف کرد و افزود: گر چه مدت زمان زیادی از عمر این فرهنگسرا نمی‌گذرد اما تاکنون توانسته مخاطب بیشماری را به خود جذب و شهروندان را از سراسر مشهد تحت پوشش برنامه‌های آموزشی خود قرار دهد.

وی به دیگر اقدامات این فرهنگسرا اشاره و افزود: آموزش در حوزه گیاهان و فضای سبز، حساس‌سازی مردم نسبت به بحث بازیافت و تفکیک زباله نیز در دستور کار این فرهنگسرا قرار دارد.

مدیر فرهنگسرا ایمنی با اشاره به اقدامات سال آینده این نهاد افزود: تلاش می‌کنیم در سطح محلات مشهد تا حدود یکصد کانون ایمنی را مستقر سازیم تا شهروندان بتوانند در هر سنی از آموزش‌های رایگان در حوزه‌های مختلف برخوردار شده و هدف نهایی فرهنگسرا که افزایش سطح امنیت موجود جامعه است، محقق شود.

انتهای پیام/70003/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول