اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد صورت گرفت

برگزاری همایش آموزشی چایخانه‌داران و سفره‌خانه‌داران سنتی

خبرگزاری فارس: همایش آموزشی چایخانه‌داران و سفره‌خانه‌داران سنتی مشهد با هدف آموزش نکات بهداشتی به فعالان این صنف برگزار شد.

برگزاری همایش آموزشی چایخانه‌داران و سفره‌خانه‌داران سنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل دهستانی امروز در همایش آموزشی چایخانه‌داران و سفره‌خانه داران سنتی مشهد اظهار کرد: امروزه اهمیت موضوع بهداشت بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا می‌توان در تمام جنبه‌های زندگی آثار رعایت و یا عدم رعایت آن را به وضوح مشاهده کرد.

وی افزود: رعایت نکردن مسائل بهداشتی از سوی مدیران چایخانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی، نخستین ضربه را به خود آنان وارد می‌آورد زیرا این امر، عدم اقبال عمومی جامعه را به دنبال دارد.

دهستانی با تاکید بر اینکه مدیران واحدهای صنفی باید همواره با کارشناسان بهداشت در تعامل کامل باشند، اظهار داشت: تحقق این موضوع، ارتقای سطح سلامت جامعه و جلوگیری از بروز بسیاری از هزینه‌های سربار را در پی دارد.

رییس اتحادیه صنف چایخانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی مشهد ادامه داد: فعالان این عرصه باید در ابتدا برای دریافت کارت معاینه بهداشتی اقدام کنند و نسبت به شرکت در کلاس‌های آموزشی و اخذ گواهینامه‌های مربوط به آنها، اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه اتحادیه صنف سفره‌خانه‌های سنتی مشهد در حال احیای فرهنگ غذاهای سنتی در بین خانواده‌ها است، گفت: برای دستیابی به موفقیت در این طرح، این اقدام باید از سوی مسئولان مورد حمایت قرار بگیرد.

دهستانی با اشاره به طرح جمع‌آوری قلیان از سفره‌خانه‌های سنتی سطح شهر که این روزها مطرح است، بیان کرد: در صورت تحقق این امر، متاسفانه این رسته به شکل زیرزمینی درخواهد آمد، زمینه‌های نظارت بسیار ضعیف می‌شود ضمن اینکه استعمال سیگار افزایش خواهد یافت و با این عمل جیب یک سری تولیدکنندگان سیگار خارجی پر پول و نان جمعیت کثیری از ایرانیان آجر می‌شود.

در ادامه این همایش، علی حسنی‌یزدی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: حفظ سلامت از اهداف بلندمدت هر جامعه‌ای است که در این میان نقش فعالان بخش موادغذایی غیر قابل انکار است.

وی تاثیر سیستم بهداشت و درمان در میزان سلامت هر جامعه‌ای را 25 درصد عنوان کرد و افزود: 75 درصد بقیه مربوط به فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی در نهادهایی همچون آموزش و پرورش، صدا و سیما و اصناف است.

حسنی با اشاره به اینکه در گذشته در صورت مشاهده تخلف بهداشتی ابتدا تذکر داده می‌شد و در صورت عدم رعایت از سوی واحد صنفی، با آن برخورد صورت می‌گرفت، گفت: طبق قانون جدید، ماموران بهداشت می‌توانند ظرف 24 ساعت نسبت به پلمپ واحد صنفی متخلف اقدام کنند.

وی از چایخانه‌داران و مدیران سفره‌خانه‌های سنتی مشهد خواست با رعایت مسائل بهداشتی، به ارتقای شاخص‌های بهداشتی این شهر کمک کنند.

انتهای پیام/70009/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول