اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها گامی مؤثر برای صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با استفاده از ظرفیت بالای رسانه‌های دیجیتالی استان، مخاطبان خود را از تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری آگاه کرده و حرکتی نوین و جذاب در امر اطلاع‌رسانی داشته باشد.

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها گامی مؤثر برای صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، استفاده از رسانه‌های مکتوب و دیجیتالی برای اطلاع‌رسانی، برقراری ارتباط با افکار عمومی، دریافت بازخورد و آگاهی از داوری‌های افکار عمومی در قبال عملکرد ادارات و سازمان‌ها و دریافت مشکلات جامعه به عنوان یکی از مفید‌ترین، با صرفه‌ترین، گسترده‌ترین و مستمرترین راهکارهای ارتباط متقابل میان سازمان‌ها و مردم است.

امروزه با توجه به گستردگی رسانه‌های مجازی و دیجیتال و ظرفیت و آزادی عمل بیشتر در تولید خبر در حوزه‌های متفاوت، این رسانه‌ها با سرعت بیشتری نسبت به دیگر رسانه‌ها از جمله صدا و سیما اقدام به انتشار اطلاعات کرده و مخاطبان خود را لحظه به لحظه با تازه‌ترین و آخرین اخبار دنیا آگاهی می‌بخشند.

در این میان صدا و سیما نیز از جمله رسانه‌های پرمخاطب محسوب می‌شود که با توجه به گستردگی برنامه‌های تولیدی از جایگاه خاصی در میان مردم برخوردار است.

آنچه در این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است نقش رسانه‌ها در تولید اخبار و انتقال آن به مخاطبان می‌باشد که صدا و سیما به دلیل گستردگی و تنوع برنامه‌‌ها در زمینه تولید و انتشار اخبار نسبت به دیگر رسانه‌ها از جایگاه کمتری برخوردار است.

صدا و سیما به دلیل گستردگی حوزه فعالیت پاسخگوی نیازهای مختلف مردم جامعه بوده، حال آن‌که رسانه‌های دیگر از جمله خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و روزنامه‌ها، در نگاه اول می‌بایست اخبار روزانه و حتی لحظه‌ای را به مخاطبان خود ارائه دهند و مخاطبان این رسانه نیز نخستین و مهم‌ترین خواسته خود از این رسانه‌ها را دریافت اخبار و اطلاعات می‌‌دانند.

توسعه و افزایش سایت‌های اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد و در پی آن افزایش کاربران اینترنتی سبب توسعه رسانه‌های مجازی در سال‌های اخیر در این استان شده است.

 

با نگاهی به عملکرد رسانه‌های مکتوب و دیجیتال در کهگیلویه و بویراحمد از جمله خبرگزاری‌های رسمی کشور، روزنامه‌ها و سایت‌های محلی تعدد و تنوع تولید خبر در این رسانه‌ها قابل مقایسه با صدا و سیمای استان نیست.

تعدد و کثرت رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها در استان سبب رشد و توسعه خبرنویسی، تولید اخبار و گزارش‌های خبری متنوع در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی ، اقتصادی و .... شده است.

به نظر می‌رسد صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با استفاده از قابلیت‌های بالای رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، از اخبار تولید شده این رسانه‌ها در قالب تولید برنامه‌های ویژه خبری خود استفاده کند.

تولید برنامه تلویزیونی با عناوین مختلف از جمله «نگاهی به رسانه‌های استانی» همراه با استفاده از نظرات مسئولان و کارشناسان مختلف برای توضیح و تحلیل گزارش‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انتشار یافته در خبرگزاری‌ها و ارائه راهکار در راستای برطرف شدن مشکلات مطرح شده در این گزارش‌ها، گامی مهم و مؤثر در راستای برطرف کردن مشکلات و دغدغه‌های موجود در سطح استان است.

صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های بالای رسانه‌های دیجیتالی مخاطبان خود را از تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری استان آگاه کرده و حرکتی نوین و جذاب در امر اطلاع‌رسانی داشته باشد.

در نگاهی دیگر، صدا و سیما با پوشش و انعکاس اخبار تولید شده در دیگر رسانه‌ها در قالب تولید برنامه‌های تلویزیونی، از ظرفیت مخاطبان خود استفاده کرده و در این میان می‌تواند یار و همراهی مؤثر برای دیگر رسانه‌های استان در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به عموم جامعه نسبت به اخبار و رویدادهای منتشر شده در این سایت‌ها باشد.

===============

یادداشت از کورش رضایی

===============

انتهای پیام/82014/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول