اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس رسانه و خبر:

مخاطب امروز انتخاب‌گر است/ بسیاری از برنامه‌های صداوسیما بیننده ندارد

خبرگزاری فارس: مدرس عرصه رسانه و خبر با بیان اینکه مخاطب امروز انتخاب‌گر است، گفت: بسیاری از برنامه‌های تولیدی صداوسیما بیننده‌ای ندارد.

مخاطب امروز انتخاب‌گر است/ بسیاری از برنامه‌های صداوسیما بیننده ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حسن کریم‌نیا شامگاه پنجشنبه در همایش آموزشی و تحلیلی ویژه خبرنگاران در اداره ارشاد اسلامی بابل اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نقدهایی که به رسانه می‌شود این است که خبرنگار خود را در رسانه نمی‌بیند، علت اصلی اینکه نشریات در باجه‌ها به فروش نمی‌رود و بسیاری از برنامه‌های تولیدی صداوسیما بیننده‌ای ندارد، همین است زیرا امروز مخاطب انتخابگر است.

وی بیان داشت: علت اینکه چرا هفته‌نامه‌های ما مورد پذیرش نبوده و با اینکه خبرنگاران رهبران فکری جامعه بوده و تولید فکر می‌کنند از نظر مالی دچار مشکل هستند، مسئله‌ای است که باید ریشه‌یابی شود.

کریم‌نیا با اشاره به اینکه باید در مدیریت پالایش اساسی انجام گیرد، گفت: با وجودی که بیشترین مسئولیت هر رسانه‌ای به عهده خبرنگاران بوده اما بهره‌مندی آنها از این همه تلاش در حد انتظار نیست.

وی گفت: خبرنگاران تولید خبر می‌کنند، ولی به خود این فرصت را نمی‌دهند که روزنامه را مطالعه کنند تا بررسی دوباره داشته باشند و یا پیگیر نتایج مسائلی باشند که در رسانه خود درج کرده‌اند.

وی افزایش اطلاعات را از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک رسانه دانست و اذعان داشت: خبرنگار باید به اطلاعات پیرامون خود تسلط کافی داشته و قدرت تحلیل‌گری داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه جایگاه رهبران فکری جامعه جدی گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: خبرنگاران فاقد حداقل امکانات حرفه‌ای بوده و از داشتن بسیاری از وسایل ضروری برای پیشبرد کار خود در مضیقه هستند.

کریم‌نیا اذعان داشت: آنچه یک خبرنگار باید مورد توجه قرار دهد، قدرت تحلیل‌گری مسائل است، باید نوع برخورد با افکار عمومی را بداند، منبع خبر را حتما درج کند و برای غنابخشی به اثر خود به امر مشورت توجه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی شاهد جنگ رسانه‌ای خواهیم بود، تصریح کرد: ما در دنیای رقابتی قرار داشته و شبکه‌های مختلف با ما در رقابت هستند و به زودی با جنگ رسانه‌ای مواجه خواهیم شد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: بیشتر خبرنگاران آموزش و تجربه کافی نداشته و هنوز فرق بین گزارش و مصاحبه را نمی‌دانند در حالی‌که مصلحت، نیاز و میل سه عامل مهمی است که باید خبرنگار به آن توجه ویژه داشته باشد زیرا عدم توجه به این مسائل سبب می‌شود تا مطلبی درج شود که رسانه را به دردسر بیندازد.

کریم‌نیا به نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات اشاره و تصریح کرد: خبرنگار هر گرایش فکری که داشته باشد باید بداند که مردم از آنها انتظار تحلیل انتخاباتی دارند، گر چه رسانه‌ها بی‌طرف بوده اما بی‌تفاوت نیستند، برای ورود به این عرصه نیاز به مهارت خاصی است، باید رسانه‌ها بدانند که حریم اشخاص بسیار مهم بوده و نباید به خود جرأت دهند که قداست ریاست جمهور یا نماینده مجلس را بشکنند.

انتهای پیام/86009/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول