اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی:

آگاه‌سازی جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: آگاه سازی جامعه هدف از طریق رسانه‌ها، اثرگذارترین روش برای نهادینه ساختن فرهنگ صحیح زندگی و کاهش مشکلات آسیب‌های اجتماعی است.

آگاه‌سازی جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رضا ربیعی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با افزایش آگاهی شهروندان از طریق برنامه‌های مختلف موجب کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شوند.

وی تصریح کرد: متأسفانه هم اکنون ساخت فیلم پیرامون افراد زیر پوشش بهزیستی بسیار کم است، در حالی که این افراد هم از اعضای جامعه هستند و پخش مشکلات زندگی افراد معلول و ناتوان می‌تواند موجب آگاهی مردم و مسئولان از شرایط سخت زندگی این قشر از افراد جامعه و برنامه‌ریزی صحیح آنان برای حل این مشکلات شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ارتباط کاری با سازمان صدا و سیما را از نکات مثبت برای سازمان بهزیستی قلمداد کرد و گفت: همکاری با صدا و سیما و انعکاس فعالیت‌های سازمان باعث رشد و تعالی جامعه هدف بهزیستی می‌شود.

ربیعی ادامه داد: بهزیستی برای اجرای این برنامه‌ها و تحقق اهداف پیش بینی شده نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله صدا و سیمای استان است.

مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی نیز عمل به تعهدات را اصل کاری خود برشمرد و گفت: من افتخار می‌کنم که در این مسیر خدمتگزار بهزیستی بوده و خدمت به آنها را تلاشی جهادگونه در راه خدا می‌دانم.

حمید قربانی‌جم افزود: فلسفه وجودی بهزیستی، کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق حوزه فرهنگی و پیشگیری است و ما با یک برنامه‌ریزی کلان و بلند مدت در زمینه‌های مختلف می‌توانیم آسیب‌های گوناگون ازجمله طلاق، اعتیاد، فرار و … را کم کرده و اثرگذاری هزینه‌هایمان را در آینده مشاهده کنیم.

وی همچنین به اهمیت اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: آموزش و خبر رسانی در حوزه‌های مختلف بهزیستی هزینه نیست، بلکه درآمد محسوب می‌شود و این اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون که مخاطب خود را از میان قشر آسیب دیده جذب خود کرده، بیشتر نمود پیدا می‌کند.

در این نشست پیرامون نحوه افزایش تعامل بین دو دستگاه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/87003/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول