اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از نشست مبارزه با قاچاق کالا و ارز

افشای شیوه جدید قاچاق بنزین در کهگیلویه و بویراحمد+حواشی

خبرگزاری فارس: افشای روش جدیدی از قاچاق بنزین در کهگیلویه و بویراحمد، اعتراض یکی از خبرنگاران به معاون سیاسی استاندار در مورد اینکه رسانه که فقط صدا و سیما نیست و شوخی رضوانی به فرماندار بویراحمد از حواشی این نشست بود.

افشای شیوه جدید قاچاق بنزین در کهگیلویه و بویراحمد+حواشی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی در میان اعضا رد و بدل می‌شود که اگر چه در متن نیستند ولی نکات قابل توجهی را با خود به همراه دارند.

نشست امروز بررسی مراحل اجرایی طرح ملی شبنم و جلوگیری از قاچاق کالا نیز حواشی خاص خود را داشت.

افشای روش جدیدی از قاچاق بنزین در کهگیلویه و بویراحمد، اعتراض یکی از خبرنگاران به معاون سیاسی استاندار در مورد اینکه رسانه که فقط صدا و سیما نیست، شوخی رضوانی به فرماندار بویراحمد، گلایه معاون صنعت و معدن از همکاری ضعیف شبکه دنا در زیرنویس مطالب طرح شبنم و سهمیه‌های سوخت حمایتی که سر از دیلم و گناوه در می‌آورد از جمله مهم‌ترین حواشی این نشست بود.

وقتی فرماندار بویراحمد در این نشست با برخی مسائل موافقت می‌کرد و با برخی مخالفت، رضوانی، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شوخی گفت: آقای آلفونه شما تکلیف خودت را مشخص کن با ما هستید یا با آنها، که وی پاسخ داد من طرفدار حق هستم.

* گلایه صنعت و معدن از شبکه دنا/ اعتراض یک خبرنگار

حیدری‌‌اصل، معاون بازرسی سازمان صنعت و معدن در حاشیه این نشست از صدا و سیما گلایه کرد که چرا در طرح شبنم زیرنویس‌هایی که از مرکز آمده را تبلیغات نکردید.

از دیگر حواشی این نشست وقتی بود که جمع زیادی از مدیران به ویژه معاون سیاسی استاندار در صحبت‌هایش تنها رسانه را صدا و سیما می‌خواند و به نقش سایر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی اشاره‌ای نداشت که این موجب اعتراض یکی از خبرنگاران شد.

این خبرنگار به رضوانی گفت: برادر ماها هم داریم کار می‌کنیم و زحمت می‌کشیم در این استان مدیران فکر می‌کنند وقتی می‌گویند رسانه یعنی صدا و سیما در حالی که سایر رسانه‌ها اگر قوی‌تر از رسانه ملی کار نکنند ضعیف‌تر از آن هم کار نمی‌کنند.

این اظهارنظر خبرنگار معترض موجب اصلاح ادبیات معاون سیاسی شد که گفته بود من ابدا" چنین نیتی نداشتم و همه رسانه‌ها جایگاه خود را دارند ولی در مورد جلسات اداری این صدا و سیما است که رئیس کمیته اطلاع‌رسانی است و باید از ظرفیت سایر رسانه‌ها استفاده کند و شما با هم همکار هستید.

* شیوه عجیب قاچاق سوخت در کهگیلویه و بویراحمد

از دیگر حواشی جالب توجه این نشست موضوع افشای یک شیوه عجیب و غریب در قاچاق بنزین از جایگاه‌های سوخت در کهگیلویه و بویراحمد بود.

طاهری، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی با بیان این خبر گفت: اخیرا" متوجه شدیم برخی افراد که کارت‌های سوخته بنزین را در اختیار دارند وقتی که برق در جایگاهی قطع می‌شود و یا به هر دلیلی ارتباط تلمبه با تهران قطع می‌شود با سوء استفاده از این موقعیت از کارت‌های سوخته خود سوخت‌گیری می‌کنند.

طاهری ادامه داد: این در حالی است که کارت‌های عادی و مجاز تنها سه بار در روز می‌توانند سوخت‌گیری کنند ولی این کارت‌ها در شرایط آف‌لاین تلمبه‌ها بدون محدودیت سوخت‌گیری می‌کنند.

وی از قاچاق بنزین به این شیوه خبر داد و گفت:‌ تنها در همین چند روز گذشته 270 لیتر به این شیوه بنزین از جایگاه‌های سوخت در کهگیلویه و بویراحمد قاچاق شد.

اظهارات معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در مورد فردی که مسئولیت نصب بارکدهای طرح شبنم به او واگذار شده نیز از دیگر حواشی این نشست بود.

* کارگزار نصب کدهای طرح شبنم مغرور است/بنزین‌های حمایتی سر از دیلم و گناوه در می‌آورند

رحمت‌الله افشار گفت: این فرد دارای چنان غروری است که حتی افتخار نمی‌دهد در جلسات ما شرکت کند و همه‌اش می‌گوید من را فلان سردار و فلان وزیر و وکیل معرفی کرده و نیازی نیست من به شماها پاسخ دهم.

افشار همچنین در حواشی این جلسه گفت: اکنون کالاهایی در بازار هست که کاملا ناسالم و غیر بهداشتی است ولی یک اتیکت طرح شبنم دارند که کاملا بی‌ارزش است و علت این کد بی‌ارزش هم تخلفات این فرد کارگزار است.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی این را هم گفت:‌ که در جمع‌آوری کالاهایی که کد شبنم دارند و علی‌الظاهر قانونی هستند و در واقع سلامت مردم را به خطر می‌اندازند باید به گونه‌ای عمل کنیم که آرامش در بازار حکمفرما باشد و شاهد اعتراض و سر و صدایی نباشیم.

از دیگر حواشی این نشست گلایه مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی به سهمیه‌های اختصاصی سوخت حمایتی به برخی افراد بود.

وی گفت: معمولا این اقدام‌ها موجب می‌شود که بنزین حمایتی از گناوه و دیلم سر در بیاورد که لازم است این سوخت در اختیار افراد و کارخانه‌هایی قرار گیرد که واقعا به آن نیاز دارند.

-------------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

------------------------------

انتهای پیام/82005/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول