اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله محمدی ری‌شهری:

تشکیلات روحانیت شهرری نیازمند یک تجدید بناست

خبرگزاری فارس: تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با تاکید بر اینکه تشکیلات روحانیت شهرری نیازمند یک تجدید بناست، گفت: تلاش برای تقویت نظام ولایی از انتظارات حضرت عبدالعظیم (ع) از روحانیون شهرری است

تشکیلات روحانیت شهرری نیازمند یک تجدید بناست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری گفت: به نظر می‌رسد، روح مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام از طلاب، روحانیون و ائمه جماعات شهرستان ری این انتظار را داشته باشند که در این مقطع کنونی از تاریخ که به برکت انقلاب اسلامی، روحانیت شیعه در اوج اقتدار تاریخی خود بسر می‌برد، برای تقویت نظام اسلامی و نظام ولایی تلاش مضاعف داشته باشند.

نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در دیدار با روحانیون، ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری افزود: انتظار حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام از همه ما این است که امامت عملی داشته باشیم و به صرف امامت لفظی اکتفا نکنیم.

وی تصریح کرد: باید به نحوی رفتار کنیم که وقتی روح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام متوجه ما می شوند، برای ما دعا کنند.

رئیس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث گفت: روحانیان و ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری باید، در انتقال پیام‌ها و معارف اهل بیت علیهم‌السلام تلاش مضاعف داشته باشند و بیش از سایرین به این امر اهتمام ورزند.

محمدی ری‌شهری، شناساندن ابعاد مختلف شخصیت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، به مردم  از جمله تمرکز بر بعد علمی، حدیثی و فقهی ایشان را از جمله مهمترین وظایف روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری برشمردند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در این دیدار تاکید کرد: به طور قطع ائمه جمعه و جماعات و روحانیان و طلاب محترم شهرستان ری نیز ممکن است انتظاراتی از آستان مقدس داشته باشند که در حد توان به انجام آن ها خواهیم پرداخت و اقدامات لازم پس از جمع‌بندی در شورای عالی فرهنگی آستان مقدس انجام خواهد شد.

محمدی ری‌شهری همچنین به ائمه جمعه و جماعات و روحانیان شهرستان ری توصیه کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که روحانیان باید نسبت به آن توجه داشته باشند، انتظارات مردم نسبت به آنان است که باید به شدت در این خصوص، حساسیت داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با اشاره به روایتی از معصومین گفت: آنچه می‌تواند پاسخگوی همه این انتظارات باشد، سازمان دهی و انسجام تشکیلاتی روحانیت در شهرستان ری است، از این رو تجدید سازمان دهی و تشکیلات و ارتباط بیشتر روحانیت باهم از جمله نیازهای مهم کنونی در منطقه است و باید از همه ظرفیت ها برای این ساماندهی استفاده شود.

محمدی ری‌شهری گفت: به اعتقاد من موضع روحانیت در مسایل سیاسی نباید قرار گرفتن ذیل یک حزب و جناح سیاسی در رد و تائید افراد باشد، بلکه موضع روحانیت می بایست مطابق با مواضع امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مسایل سیاسی موضعی پدرانه باشد.

وی افزود: روحانیت باید در مسائل فرهنگی و اجتماعی و برای حل مشکلات مردم باهم متحد باشند و اهتمام خود را بر تقویت نظام اسلامی و نظام ولایی قرار دهند.

حجت السلام والمسلمین شاهچراغی، امام جمعه شهرستان ری و جمعی از طلاب، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری در آستانه ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام با آیت الله محمدی ری شهری دیدار کردند.

در پایان این دیدار، آیت الله محمدی ری شهری، نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در گفت‌وگویی صمیمانه به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/2462/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول