اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیین افتتاحیه جشنواره حضرت عبدالعظیم (ع) صورت گرفت

تقدیر آیت‌الله ری‌شهری از وزارت ارشاد در برپایی جشنواره حضرت عبدالعظیم (ع)

خبرگزاری فارس: تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از ابتکار وزارت ارشاد در برپایی جشنواره حضرت عبدالعظیم (ع) تقدیر کرد.

تقدیر آیت‌الله ری‌شهری از وزارت ارشاد در برپایی جشنواره حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در نخستین جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه تاکنون اقدام قابل توجهی برای معرفی هر چه بهتر شخصیت حضرت عبدالعظیم(ع) صورت نگرفته است، عنوان کرد: اقدام ارزنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی چنین جشنواره‌ای قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات فرهنگی از این دست، باید سرآغازی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با مراتب علمی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) قرار گیرد، افزود: تلاش مستمر در تولید آثار فرهنگی و هنری برای بازشناسی حکمت‌ها و روایات نقل شده از این شخصیت بزرگوار برای نسل جوان جامعه کنونی ما لازم است.

نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره اینکه بیان حکمت‌های برگرفته از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در قالب هنر بسیاری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی جامعه را برطرف خواهد کرد، ادامه داد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا بهترین زمان برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی یادآور شد: برای آشنایی هر چه بهتر مردم با این شخصیت بزرگوار، 100 حکمت از سخنانی که ایشان راوی آن بوده اند، تحت عنوان حکمت‌نامه منتشر شده است که یکی از اقداماتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جشنواره‌های سال آینده باید در نظر داشته باشد، بیان این حکمت‌ها در قالب هنر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه مشکلات خانوادگی، اجتماعی و سیاسی را می‌توان با پیام‌های آن حضرت برطرف کرد، افزود: نوع زندگی و شخصیت حضرت عبدالعظیم(ع) از یک سو و روایات متعدد و مستند نقل شده از ایشان، می تواند افق جدیدی به روی زندگی بشری باز کند.

در ابتدای این مراسم، «سید احسان قاضی زاده هاشمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سخنانی هدف از برگزاری این جشنواره را توجه بیش از پیش به شخصیت تابناک حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و بازشناسی موقعیت دینی این محدث والامقام در جهان تشیع بیان کرد.

وی تبدیل شدن شهرستان ری به یکی از قطب های معنوی شیعه را وجود مبارک حضرت عبدالعظیم (ع) بر شمرد و افزود: توجه به فرهنگ معنویت، اخلاق و زیارت از دیگر اهداف برپایی این جشنواره فرهنگی هنری است.

رئیس نخستین جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم(ع) خاطر نشان کرد: جشنواره فرهنگی هنری حضرت امام رضا (ع) که یازدهمین سال برگزاری خود را تجربه می کند، الگوی مناسبی برای جشنواره حضرت عبدالعظیم (ع) شد و  در نظر است که همه ساله با ابعاد وسیعتر و با مشارکت هنرمندان بیشتری از سراسر کشور ادامه یابد.

قاضی زاده یادآور شد: تولیدات این جشنواره در بخشهای علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و کودک و نوجوان با ارائه کتاب، مقاله، نرم افزار، نماهنگ و آثار هنری در رشته های مختلف از 26 بهمن تا اول اسفند در شهرستان ری به نمایش در می آید.

وی افزود: در مراسم پایانی جشنواره که اول اسفند ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، از برگزیدگان جشنواره و خادمانی که تولیدات فرهنگی و هنری با مضمون معرفی حضرت عبدالعظیم (ع) داشته اند، تقدیر می شود.

انتهای پیام/2462/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول