اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی جشنواره فرهنگی - هنری حضرت‌ عبدالعظیم (ع):

ترویج پیام امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم سبب قدرت جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی جشنواره فرهنگی - هنری حضرت‌ عبدالعظیم (ع) با اشاره به آثار علمی این جشنواره گفت: ترویج پیام امام رضا (ع) و حضرت عبدالعظیم (ع) سبب قدرت و تعالی جامعه می‌شود.

ترویج پیام امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم سبب قدرت جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران محمد شجاعی در آیین افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم (ع) با تبریک ولادت با سعادت حضرت سیدالکریم الحسنی (ع) حضور در این جشنواره را یک شرافت بزرگ دانست که خداوند متعال نصیب فرمودند و بیان داشت در کمیته علمی این جشنواره بر روی چند اثر سرمایه‌گذاری شده است.

دبیر کمیته علمی جشنواره فرهنگی - هنری حضرت‌ عبدالعظیم (ع) با اشاره به آثار این کمیته عنوان کرد: نامه و پیام امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم نخستین اثر این کمیته است.

وی در تشریح این اثر خاطرنشان کرد: این پیام در ارتباط با رفتارهای یک شیعه پیام خیلی مهمی است و هیچ شیعه‌ای بی‌نیاز از این پیام نیست.

شجاعی افزود: ترویج پیام امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم سبب سعادت جامعه می‌شود و بر این اساس عنوان فرد و جامعه متعالی در کلام امام رضا (ع) عنوانی شایسته برای این اثر است.

مدیرمسئول مؤسسه منتظران منجی تأکید کرد: امام رضا (ع) در این پیام خصوصیات و بایدها و نبایدهای یک شیعه را تبیین فرمودند.

وی در ادامه تأکید کرد: کلام حضرت رضا (ع) خطاب به شیعیان در این پیام قاطعیت ویژه‌ای دارد که در جاهای دیگر همانند آن را نداریم و حضرت در این پیام شیعیان را از دروغگویی، اختلاف و دریدن همدیگر باز می‌دارد و در نهایت می‌فرماید «من عهد کردم با خدا کسی این صفات را نداشته باشد در دنیا سرانجام خوبی نداشته و در آخرت نیز در عذاب خواهد بود».

استاد شجاعی تأکید کرد: حضرت در این پیام در ارتباط با افرادی که صفات نفی شده را در بر داشته باشند عنوان می‌نماید «ولایت و محبت ما به درد این افراد نمی‌خورد».

مدیر کمیته علمی جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم ترویج این پیام را برای جامعه خیلی خوب و مثمر ثمر دانست و تأکید کرد: اگر این پیام را در جامعه رواج دهیم سبب تعالی جامعه می‌شود و اگر سیاسیون این پیام را نصب‌العین قرار دهند، جامعه پر قدرت و متعالی می‌شود.

وی تصریح کرد: کتاب عصمت و جامعه متعالی در 210 صفحه به شرح این پیام می‌پردازد.

رونمایی از اثر جرعه‌های ناب

شجاعی در ادامه کتاب جرعه‌های ناب را اثر دیگر این جشنواره دانست و گفت: در این اثر سی کلام از کلامات حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در ارتباط با سبک زندگی است.

دبیر کمیته علمی جشنواره فرهنگی - هنری حضرت‌ عبدالعظیم (ع) در تشریح ویژگی‌های این اثر گفت: علیرغم اینکه این اثر در قالب کتاب منتشر شده است، اما قابلیت فلش کارت شدن را هم دارد و می‌توان آن را از قسمت برش خورده جدا کرد و اساتید دانشگاه، معلمان و کارشناسان مذهبی برای بهره‌برداری از مطالب آن به عنوان فلش کارت استفاده کنند.

بیان حوادث تاریخی و مراودات حضرت عبدالعظیم (ع) با چهار امام همام

شجاعی سال شمار وقایع زندگی حضرت عبدالعظیم (ع) را از دیگر آثار این کمیته برشمرد و خاطرنشان کرد: این اثر هم به صورت کتاب و هم به صورت نرم‌افزار تهیه شده و تمامی تحولات زندگی در دوران حضرت عبدالعظیم (ع) در این سال شمار آمده است.

دبیر کمیته علمی جشنواره فرهنگی - هنری حضرت‌ عبدالعظیم (ع) خاطرنشان کرد: چون عمر با برکت حضرت عبدالعظیم (ع) با دوران زندگی 4 امام همام بوده است، حوادث تاریخی 4 امام بزرگوار در این اثر پررنگ‌تر شده و جذابیت خیلی زیادی دارد و شیرین است.

مدیرمسئول مؤسسه منتظران منجی تولید چندین کلیپ در ارتباط با تولد حضرت عبدالعظیم را از دیگر آثار این کمیته خواند و تأکید کرد: این کلیپ‌ها به طور مداوم و بر اساس جدول زمانبندی تا پایان جشنواره اکران می‌شود.

استاد شجاعی در پایان از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و همه افرادی که در راستای پرمحتوا برگزار شدن این جشنواره تلاش کردند، قدردانی کرد.

مراسم افتتاحیه این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری با حضور خانواده معظم شهدا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدسم عبدالعظیم (ع)، معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، جمعی از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی، غلامرضا بوربورثانی جانشین سپاه حضرت سید‌الشهدا (ع) استان تهران و امت حزب‌الله و همیشه در صحنه ایران اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول