اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی قزوین:

عبدالعظیم حسنی (ع) مروج فرهنگ شیعی بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با تبلیغ و نشر احادیث امامان معصوم (ع) توانست فرهنگ شیعی را در میان مسلمانان گسترش دهد تا افراد زیادی به دین اسلام گرایش پیدا کنند.

عبدالعظیم حسنی (ع) مروج فرهنگ شیعی بود

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) انقلابی بود، اظهار داشت: آحاد جامعه با الگوگیری از شخصیت این حضرت لحظه‌ای از اهداف و آرمان‌های مقدسشان کوتاه نیایند و در مبارزه با دشمنان اسلام به نحو مطلوبی رفتار کنند تا در برابر آنان به پیروزی برسند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مطیع ولایت و رهبری بوده و لحظه‌ای از فرمان امامان معصوم (ع) سرپیچی نکرد و همین عامل موفقیت ایشان در زندگی بود،‌ ابراز داشت: اکنون نیز اقشار مختلف جامعه با مطیع بودن رهبر فرزانه انقلاب و اطاعت از بیانات ایشان می‌توانند در زندگی به موفقیت‌های خوبی برسند.

نظری با اشاره به اینکه یکی از شناخت های افراد شاخص در تاریخ اسلام از جمله حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مطالعه است، گفت: اقشار مختلف جامعه با مطالعه زندگینامه‌ و سیره عملی و اهداف مبارزهای آن حضرت در برابر دشمنان اسلام می‌توانند آشنایی بیشتری با ایشان داشته باشند.

این مسئول با اشاره به باورها و اعتقادات دینی مستحکم شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: این حضرت با تقویت این باورها ‌توانسته بود به درستی در راه اسلام قدم بردارد تا در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه اقشار مختلف جامعه نیز با تقویت باورهای دینی می‌توانند از آسیب‌های فکری و دینی مصون باشند و به درستی زندگی کنند، ادامه داد: بر این اساس باید آحاد جامعه با استفاده از بهترین شیوه‌ها اعتقاداتشان را تقویت کنند.

عبدالعظیم (ع) فرهنگ شیعه را بین مسلمانان گسترش داد

نظری با اشاره به دوران زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اضافه کرد: ایشان از نوادگان امام حسن (ع) و نام پدرشان عبدالله است که در شهر مقدس مدینه به دنیا آمد و در 79 سال حیات زندگیشان مقارن با امامت امام کاظم (ع)، امام رضا (ع)، امام محمدتقی (ع) و امام هادی (ع) بود و به همین دلیل احادیث بسیاری از این امامان بزرگوار روایت کرده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با تبلیغ و نشر احادیث امامان معصوم (ع) توانست فرهنگ شیعه را بین مسلمانان ترویج و گسترش دهد تا افراد زیادی به دین اسلام گرایش پیدا کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نسبت به معارف اسلامی آگاه و شناخت عمیقی داشت، تصریح کرد: این حضرت در نزد اهل بیت (ع) نیز محبوب بود و بسیاری از مردم سئوال‌هایشان را از ایشان می‌پرسیدند که این بیانگر شخصیت علمی و معرفت او به مسائل دینی و قرآنی بود.

وی پرهیزگاری، ایمان، درست کاری، صداقت در گفتار و عمل و برخورداری از علم و دانش را از جمله صفات بارز حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برشمرد و عنوان کرد: آحاد جامعه با الگوگیری از این صفات می‌توانند شیوه و نحوه زندگیشان را همانند این بزرگوار کنند.

ثواب زیارت عبدالعظیم (ع) همانند سیدالشهدا است

این مسئول با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه «ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همانند سیدالشهدا است»، اذعان داشت: این حدیث بیانگر منزلت و عظمت شخصیت این حضرت است که زیارتش مانند امام حسین (ع) در نزد خداوند متعال اجر دارد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین متذکر شد: بر این اساس افرادی که توان مالی و جسمی برای رفتن به کربلا را ندارند می‌توانند قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را در شهر ری زیارت کرده و از ثوابی همانند زیارت امام حسین (ع) برخوردار شوند.

انتهای پیام/77009/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول