اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران:

فشار و تحریم چیزی جز رسوایی برای دشمن نخواهد داشت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: مردم با تمام فشارهای اقتصادی و مشکلات، همچنان راست قامت ایستاده و از ولایت فقیه دفاع می‎کنند و این تحریم‎ها چیزی جز رسوایی برای دشمن ندارد.

فشار و تحریم چیزی جز رسوایی برای دشمن نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام صدرالدین شریعتی در مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در سی و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گرگان اظهار داشت: کوردلان این حضور حماسی را ببینند و بدانند که این ملت در مقابل هیچ زورگویی سر تعظیم فرود نمی‎آورد و از آرمان‎های انقلاب اسلامی دست‎بردار نیست و همیشه پشت سر مقام معظم رهبری حرکت می‎کند.

وی تصریح کرد: هرازگاهی دشمنان و مستکبران به میدان سیاسی می‎آیند و اعلام می‎کنند ما می‎خواهیم با ایران مذاکره و رابطه برقرار کنیم، از وقتی که اوباما رئیس‌جمهور آمریکا پایش به کاخ سفید رسید، از آغاز همین شعارها را سر داد اما در عمل، خلاف این شعار عمل کرد.

مگر می‎شود ملتی که شعار هیهات من‎الذله را از کربلا آموخته با فشار و تحریم فریب داد؟

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران افزود: مگر می‎شود ملت کربلایی، حسینی و ملتی که شعار هیهات من‎الذله را که از کربلا آموخته با فشار، تحریم و سرنیزه فریب داد، اما برخی از ساده‌لوحان گاهی فریب می‎خورند و فکر می‎کنند آمریکا می‎خواهد با ما کنار بیاید.

شریعتی با بیان اینکه در هیچ یک از ادبیات سیاسی دنیا، مذاکره با فشار و تحریم پذیرفته نیست ابراز داشت: ملت ایران حق دارد به رهبری ولایت فقیه، این واقعیت را فریاد بزند که همه فتنه‎ها زیر سر آمریکا و دولتمردان آمریکایی است.

وی خاطرنشان کرد: همان طوری که امام راحل و مقام معظم رهبری بارها و بارها فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‎تواند بکند» ملت سرافراز ایران همچنان استوار و راست قامت ایستاده است.

سلاح‎های مدرن و فوق مدرن هم نمی‎تواند سنت‎های الهی را از بین ببرد

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران در خصوص برخورداری انقلاب شکوهمند اسلامی از معنویت و حقیقت ابراز داشت: خداوند سبحان و همه انبیاء الهی، همه پاکان و نیکان به خصوص حضرت بقیة‎الاعظم امام زمان (عج) حافظ و نگهبان و حامی این حرکت معنوی و الهی است.

شریعتی ابراز داشت: خداوند سبحان در قرآن از سنت‎های الهی خود یاد می‎کند و با زبان رسا اعلام می‎دارد سنت‎های الهی نه بدل برمی‎دارد و نه کسی می‎تواند برای آن بدل بسازد چراکه این سنت‎ها غیرقابل تغییر بوده و در نظام هستی به عنوان یک اصل استوار در عالم پابرجاست.

وی با بیان اینکه سنت‎های الهی در ابعاد مختلف قابل مشاهده است خاطرنشان کرد: طلوع و غروب خورشید، ولادت، مرگ، باران، فصول، همگی از سنت‎های خدا هستند چگونه اگر همه قدرت‎های عالم دست به دست هم دهند و با تمام توان به جنگ خورشید بیایند و بگویند که می‎خواهیم جلوی طلوع خورشید را بگیریم و همه سلاح‎های مدرن و فوق مدرن خود را نشانه بگیرند باز هم نمی‎توانند خورشید را نابود کنند، این خورشید همچنان می‎تابد و عالم را با نور خود گرم می‎کند.

همیشه پایان کار مخصوص متقین و پاکان است/ برخی می‎خواهند با پف دهان‎شان چراغ الهی را خاموش کنند

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران افزود: یک‎سری سنت‎های معنوی و اجتماعی مانند طلوع خورشید وجود دارد که اراده بشر، قدرت قدرتمندان و سلاح زورمندان و مستکبران نمی‎تواند آن سنت را از بین ببرد و هر چه برای نابودی سنت‎های الهی تلاش کنند مثل جنگ با خورشید است.

شریعتی با اشاره به آیات قرآن در خصوص یاری دین خدا عنوان کرد: اگر یاری دین خدا را کردید حتماً خدا شما را یاری خواهد کرد و همیشه پایان کار مخصوص متقین و پاکان است.

وی متذکر شد: برخی می‎خواهند با پف دهان‎شان چراغ الهی را خاموش کنند و نور خدا را از بین ببرند ولی خدا نگهبان و حافظ این نور است ولو اینکه کافران و مشرکان از آن ناراضی باشند.

کسی نمی‎تواند حق را به زمین بزند

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران اضافه کرد: کسانی که با خدا و رسول خدا (ص) دشمنی می‎کنند، در پست‎ترین و خوارترین جایگاه‎ها قرار خواهند گرفت چراکه این قانون خداست.

شریعتی ابراز داشت: قانون خدا چنین حکم کرده که حضرت حق، بر همه عالم حاکم است، برگ‌های درخت، شاخه‎ها، زمین، کوه‎ها، دریا، مورچه‎ها، ملکوتیان آسمان و فرشتگان الهی این حکم بر بُن هستی‎شان نوشته شده که به عنوان سرباز و یاران خدا هستند.

وی با تاکید بر اینکه حکم خدا بر پیروزی رسولانش است تصریح کرد: خدا سرافراز و قدرتمند است و کسی نمی‎تواند حق را به زمین بزند و از حق رویگردان باشد.

کسی نمی‎تواند زنان و مردان پاکی که برای خدا قیام می‎کنند از پای درآورد

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران اذعان داشت: کسی نمی‎تواند یاد خدا، فرمان خدا، دین خدا، رسولان خدا، زنان و مردان پاکی که برای خدا قیام می‎کنند، برای خدا فریاد می‎کشند، برای خدا می‎جنگند، برای خدا کار می‎کنند و برای خدا تولیدِ علم می‎کنند را از پای درآورد.

در پایان این راهپیمایی با‌شکوه و باصلابت یوم‎الله 22 بهمن در گرگان، قطعنامه قرائت شد.

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول